۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۹۳۴۹۱
دبیر ستاد تفسیر آذربایجان شرقی خبر داد؛

محوریت جلسات تفسیر قرآن در تبریز با حضور روحانیان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد تفسیر آذربایجان شرقی از حضور گسترده روحانیان در جلسات تفسیر مساجد این استان خبر داد.
تفسير قرآن
حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، دبیر ستاد تفسیر آذربایجان شرقی در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: ساماندهی جلسات تفسیر قرآن در مساجد و محافل مختلف و همچنین جذب و آموزش روحانیان آشنا به تفسیر قرآن مهمترین هدف این ستاد است.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون 50 جلسه تفسیر قرآن در نقاط مختلف تبریز به همت 50 روحانی ابن ستاد اداره می شود که درصدد افزایش تعداد روحانیان تفسیرگو هستیم.

مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز گفت: با شناسایی و ساماندهی جلسات تفسیر قرآن در استان، تعداد روحانیان فعال در این ستاد به بیش از 100 نفر افزایش خواهد یافت.

دبیر ستاد تفسیر قرآن کریم استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: حجت الاسلام قرائتی برای حضور در مجامع حوزوی و دانشگاهی تبریز سه شنبه هفته جاری به شهر تبریز سفر خواهد کرد.

وی جلسه ستاد تفسیر قرآن کریم استان نیز با حضور حجت الاسلام قرائتی از ساعت 19 تا 20:30 سه شنبه سی ام آذر در محل مصلای اعظم تبریز برگزار خواهد شد.

وی در ادامه از تهیه برنامه تلویزیونی تفسیر قرآن به زبان ترکی خبر داد و گفت: دوری از مفاهیم ارزشمند و عمیق قرآنی جامعه را با آسیب های مختلف اجتماعی و فرهنگی مواجه خواهد کرد.

حجت الاسلام سیدی ثانی قرآن را مایه حیات جامعه بشری دانست و گفت: قرآن قانون اساسی و آیین زندگی بشر بوده از این رو باید فرهنگ قرآنی در جامعه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد./935/پ202/ص
ارسال نظرات