۰۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۹۳۶۴۵
حجت الاسلام قرائتی:

تطبیق تفسیر قرآن با مسائل روز از سوی مبلغان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قرائتی گفت: سعی کنید تفسیر را با مسائل روز تطبیق داده و به صورت کاربردی مطرح کنید، علامه طباطبایی خود اذعان داشته اند، تفسیر قرآن باید هر دو سال یک بار بازنگری شود.
حجت الاسلام قرائتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور شب گذشته در جمع روحانیان ستاد تفسیر قرآن و جمعی از اساتید حوزه های علمیه آذربایجان شرقی به تشریح اصول بیان تفسیر قرآن کریم پرداخت.

وی با بیان این‌که آغاز سخنرانی روحانیان تفسیرگو نباید با مقدمه چینی های طولانی همراه باشد، اظهار داشت: بایستی بلافاصله سر اصل مطلب رفته و به بیان روان و کوتاه تفسیر آیات بپردازید.

حجت الاسلام قرائتی با تاکید بر منتخب گویی و عدم بیان احتمالات گفت: سعی کنید تفسیر را با مسائل روز تطبیق داده و به صورت کاربردی مطرح کنید، علامه طباطبایی خود اذعان داشته اند، تفسیر قرآن باید هر دو سال یک بار بازنگری شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: تا حد امکان از بیان شان نزول آیات خودداری کنید، مگر اینکه ضرورت ایجاب کرده و عدم بیان ممکن است در بیان مفهوم آیات شیهه بیاندازد.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه مردم دوستدار منبرهایی کوتاه، روان و همه فهم هستند، تصریح کرد: اگر می خواهید در منبر از سیاست هم بگونید، به قرآن استناد کنید، البته این امر نیازمند تسلط به این کتاب آسمانی است، چراکه باسوادترین مردم باید در ساده ترین لمات قرآن تدبر و تعمق کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تعطیلات حوزه های علمیه در مقاطع مختلف سال تحصیلی گفت: نمی دانم این تعطیلات تابستانی حوزه های علمیه از کجا مطرح شده، مگر تعطیلی برای طلبه و حوزه معنا دارد، این در حالی است که در ایام مختلف از جمله محرم، فاطمیه و رمضان نیز حوزه تعطیل است.

حجت الاسلام قرائتی خاطر نشان کرد: چه عینی دارد که در فصل تابستان به علت گرمای آب و هوا دروس حوزه علمیه به منطقه ای روستایی و خوش آب و هوا انتقال یابد.

وی در پایان خطاب به مدیران و اساتید حوزه های علمیه آذربایجان شرقی گفت: طلاب را با قرآن مانوس کنید، چرا که سعادت دنیا و آخرت همگان در پایبندی به قرآن است.

گفتنی است، این نشست صمیمی و خصوصی با حضور آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همراه بود./935/پ202/س
ارسال نظرات