۰۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۹۳۷۹۳
استاندار گیلان:

دهه فجر نمایش وحدت و همگرایی ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ استاندار گیلان گفت: ملت ولایت مدار ایران اسلامی هرساله وحدت ملی و تبعیت خود از ولایت فقیه را با حضور در ویژه برنامه های بزرگداشت دهه فجر به نمایش می گذارند.
استاندار گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، روح الله قهرمانی چابک، استاندار گیلان، امروز در نشست شورای هماهنگی تبلغات اسلامی استان که به منظور بررسی راهکارهای اجرای ویژه برنامه های بزرگداشت دهه فجر در استانداری برگزار شد، گفت: مردم شریف و بزرگوار ایران هرساله به منظور شکر گذاری پیروزی انقلاب اسلامی در ایام الله دهه فجر، وحدت ملی و همراهی و همدلی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تبعیت خود از ولایت فقیه را با حضور در ویژه برنامه های مختلف بزرگداشت دهه فجر به نمایش می گذارند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: به همین دلیل و به منظور تجدید خاطره روزهای نخست پیروزی انقلاب همگان موظفند به بهترین شکل ممکن در برگزاری هرچه بهتر ویژه برنامه های ایام الله دهه فجر سهیم باشند.

استاندار گیلان با اشاره به تفرقه افکنی و توطئه های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور قشرهای مختلف و نمایش این وحدت همدلی همچنین سبب خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود.

وی در ادامه با اشاره به این که برای حضور پررنگ قشرهای مختلف در ویژه برنامه های دهه ی فجر باید برنامه ریزی کرد، ادامه داد: در میان این قشرها به گروه سنی کودکان و نوجوانان که روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی و شرایط زندگی پیش از انقلاب را درک نکرده اند توجه مناسبت تری شود تا آینده سازان این مرزو بوم با دستاوردهای انقلاب بیشتر آشنایی یابند.

قهرمانی چابک با اشاره به افتتاح ده ها طرح عمرانی و عام المنفعه در دهه فجر گفت: علاوه برافتتاح این طرح ها که سبب محرومیت زدایی از مناطق محروم می شود باید مسؤولان بصورت ویژه با تشکیل جلسات ملاقات عمومی پاسخگوی سؤوالات و مشکلات مردم باشند.

استاندار گیلان همچنین برگزاری یادواره های شهدا را برای تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدا و ایثارگران بسیار ضروری عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در استان گیلان از لحاظ برگزاری یادواره های شهدا در وضعیت خوبی قرار داریم به نحوی که همه در استان در برگزاری این یاد واره ها از یکدیگر سبقت می گیرند.

قهرمانی چابک همچنین حضور گسترده و با شکوه مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن را مهم توصیف کرد و گفت: هرساله مردم ایران در این روز حضوری حماسی می یابند از این رو باید اقدامات و تدابیر مناسب رابکار گرفت تا امسال راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب با شکوه تر از سال های قبل برگزار شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این نشست گفت: ویژه برنامه های بزرگداشت دهه فجر با ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و بارویکرد آگاهی بخشی و بصیرت افزایی نسبت به انقلاب برگزارمی شود.

حجت الاسلام مجتبی اشجری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: تقویت روحیه امید ارتقای اعتماد عمومی و خود باوری ملی و نشان دادن جایگاه بی نظیر ولایت فقیه در نجات کشور از بحران ها از اهداف دیگر اجرای ویژه برنامه های ایام الله دهه فجر است.

وی افزود: همچنین برای ترویج روحیه ی ایثار و شهادت علاوه بربرگزاری یادواره شهدای انقلاب اسلامی، یادواره شهدای اهل تسنن پیروزی انقلاب نیز در گیلان برگزار خواهد شد./950/پ202/الف
ارسال نظرات