۰۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۹۳۸۴۷
امام جمعه موقت ساری:

مسؤلان از اظهار نظرهای غیر کارشناسی در حوزه دین پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری از سخنان نسنجیده برخی مسؤولان در کشور انتقاد کرد و گفت: مسؤولان از اظهار نظرهای غیر کارشناسی در حوزه دین پرهیز کنند چون این سخنان سبب آسیب به ارزش های دینی، خون شهدا و خدشه دار شدن افکار الهی مؤمنان خواهد شد.
امام جمعه موقت ساري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری، امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان، با اشاره به آغاز طرح هدفمند ساری یارانه از هفته گذشته در کشور، این اقدام دولت را یک جراحی بزرگ اقتصادی در کشور دانست و خواستار همکاری ملت ایران در اجرای مناسب این طرح شد.

وی اجرای صحیح این طرح در کشور نیازمند همکاری همه گروه ها و اقشار مختلف مردم اعلام کرد و افزود: نخبگان جامعه باید دولت را در اجرای مناسب این طرح عظیم یاری دهند.

خطیب جمعه ساری اجرای منسب طرح هدفمند سازی یارانه ها را به سود کشور دانست و خاطرنشان کرد: اگر همه کمک کنند تا اجرای این طرح در کشور به خوبی ادامه یابند ایران اسلامی در چند سال گذشته شاهد یک شکوفایی اقتصادی خواهد بود.

حجت الاسلام قاسمی هدفمند سازی یارانه ها را یک ضرورت در کشور برشمرد و گفت: این طرح در دولت های گذشته نیز مطرح بوده، اما دولت نهم و دهم زمینه اجرایی کردن این طرح مهم را با همکاری مجلس و سایر نهادهای کشور فراهم کرده است.

وی با اشاره به این که مصرف انرژی در ایران اسلامی چند برابر دیگر کشور ها است، ادامه داد: اجرای طرح هدفمند سازی یارانه سبب اصلاح الگوی مصرف انرژی و سایر کالاها در کشور خواهد شد.

امام جمعه موقت ساری در ادامه سخنان خود به تلاش برخی گروه ها و افراد برای تخریب طرح هدفمند سازی یارانه اشاره کرد و گفت: سنگ اندازی در اجرای این طرح کار صحیحی نیست، بلکه همه گروه ها و به ویژه نخبگان جامعه باید دولت را در اجرای منسب این طرح یاری دهند.

وی همچنین با تأکید براین که دولت نیز باید شرایط را به گونه فراهم کند که مشکلی برای سطوح مختلف جامعه پیش نیاید، ادامه داد: نباید اجرای طرح هدفمند سازی یارانه سبب ایجاد اختلال در زندگی مردم شود.

حجت الاسلام قاسمی همچنین از سخنان نسنجیده برخی مسؤولان در کشور انتقاد کرد و گفت: مسؤولان از اظهار نظرهای غیر کارشناسی در حوزه دین پرهیز کنند چون این سخنان سبب آسیب به ارزش های دینی، خون شهدا و خدشه دار شدن افکار الهی مؤمنان خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن حماسه تاریخی نهم دی اشاره کرد و با بیان این که حضور عظیم و تاریخی ملت ایران در نهم دی سال گذشته پاسخ کوبنده ای به فتنه گران داخلی و خارجی بود، گفت: ملت ایران در این روز تاریخی بصیرت و ولایت مداری خود را بار دیگر به رخ جهانیان کشیدند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که حضور حماسی ملت ایران در هشتم دی ماه سال گذشته توطئه های دشمنان نظام اسلامی را خنثی کرد، ادامه داد: این روز حماسی در تاریخی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است.

وی حماسه نهم دی را سبب تثبیت مکتب عاشورا دانست و ادامه داد: ملت ولایت مدار ایران اسلامی با این حضور حماسی خود نشان دادند که هیچ گاه اجازه توطئه گری را به دشمنان نظام اسلامی نخواهند داد.

خطیب جمعه ساری همچنین به عزاداری ملت ولایت مدار ایران در دهه اول ماه محرم اشاره کرد و گفت: ملت ایران به بهترین وجه مراسم عزاداری سالار شهیدان را برگزار کردند که این نشان دهنده زنده و پویا بودن مکتب حسینی است./950/پ202/الف
ارسال نظرات