۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۹۴۱۹۴
با تصویب شورای عالی حوزه‌‌های علمیه؛

فعالیت رسمی حوزه علمیه امام حسن‌ مراغه آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: حوزه علمیه امام حسن(ع) مراغه فعالیت رسمی خود را از سوی شورای عالی حوزه‌‌های علمیه کشور و زیر نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آغاز کرد.
حجت الاسلام و امسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مدرسه قدیمی ملامعزالدین که به نام حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) تغییر نام پیدا کرد، احیا شده است.

وی با اشاره به دریافت مجوز فعالیت از سوی شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطر‌نشان کرد: این مدرسه با دریافت کد ویژه از مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور به صورت مستقل از حوزه علیه امیرالمؤمنین مراغه فعالیت خود را پی می گیرد.

مؤسس حوزه های علمیه مراغه تصریح کرد: هم اکنون 460 طلبه برادر در دو حوزه علمیه امیرالمؤمین(ع) ویژه سطح یک و امام حسن مجتبی(ع) سطح دو مشغول به تحصیل هستند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: با احتساب 160 طلبه حوزه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا (س)، 620 طلبه هم اکنون در سه حوزه علمیه مراغه به فراگیری علوم دینی می پردازند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی گفت: تا 12 سال پیش هیچ طلبه ای در شهر مراغه تحصیل نمی کرد، چراکه هیچ حوزه علمیه ای در این شهر فعال نبود، اما امروز شاهد رشد و شکوفایی مدارس علوم دینی این شهر هستیم.

امام جمعه مراغه ادامه داد: در عصر خواجه نصیرالدین طوسی که در مراغه مستقر بوده، 22 مدرسه علمیه در این شهر فعالیت داشته است، این مدارس در دوره قاجاریه و پهلوی از سوی حاکمان تصرف و به دبیرستان و یا مدارس کلاسیک تبدیل شده‌ است که اکنون سه مدرسه از 22 مدرسه علمیه باقی مانده است./935/پ202/س
ارسال نظرات