۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۹۴۴۹۰
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

رهبر معظم انقلاب هرگز تسلیم اندیشه‌های غیرالهی نخواهند شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، ریشه فتنه‌ها را برداشت‌های متفاوت از حاکمیت دینی دانست و گفت: ملاک گفتمان حق در عصر حاکمیت ولایت فقیه گفتمان ولی فقیه حاکم است که مردم تنها باید از این گفتمان تبعیت کنند.
حجت الاسلام علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، پیش از ظهر امروز در همایش ناظرین انتخابات استان قم به بررسی انواع فتنه‌، ریشه‌های فتنه و راهکار مقابله با آن پرداخت و با بیان این‌که هر انقلابی با انواع فتنه‌ها و توطئه‌ها روبرو است، گفت: انقلاب براندازی است؛ چراکه رژیمی را سرنگون و رژیمی را جایگزین آن می‌کند.
 
وی با بیان این‌که انقلاب‌های توحیدی براندازی طاغوت و جایگزینی حکومت الهی به جای آن است، خاطرنشان کرد: حکومت‌های دینی و الهی به طور طبیعی ماهیت ضد کفر، ضد استعمار، ضد استبداد و ضد فساد دارند؛ از این‌رو فتنه‌ها و توطئه‌هایی که در برابر انقلاب‌های توحیدی قرار می‌گیرد، گسترده‌تر و عمیق‌تر است.
 
حجت‌الاسلام سعیدی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران پس از پانزده قرن از حاکمیت پیامبر اکرم‌(ص) بار دیگر در سرزمین ایران جامعه عمل پوشید، اظهار داشت: انقلاب اسلامی از ابتدا با انواع و اقسام توطئه‌ها و فتنه‌ها روبرو بوده است.
 
هنر انقلاب مقابله با توطئه‌ها است

وی، هنر انقلاب را مقابله با توطئه‌ها برای مصون ماندن از خطر و ادامه دادن به مسیر خود در هر عصر و زمانی دانست و با اشاره به فتنه‌های مهم پیش روی انقلاب، بیان داشت: نخستین فتنه‌ای که انقلاب با آن مواجه شد، فتنه نهضت آزادی و جبهه ملی در سال‌های اولیه انقلاب بود.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: در اوایل انقلاب جریانی در هرم قدرت قرار گرفت که در صدد استحاله نظام و ایجاد چرخش در مسیر خواسته‌های خود بود.

وی همچنین از فتنه‌های هشت سال جنگ تحمیلی، بنی‌صدر، بیت منتظری و مهدی هاشمی، اصلاح‌طلبان و فتنه سال 88 به عنوان فتنه‌هایی که پس از انقلاب اسلامی ایران رخ داد و درصدد براندازی نظام بودند، نام برد و گفت: براساس فتنه اصلاح‌طلبان، جریان سکولار و لیبرال در هرم قدرت قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود به فتنه سال 88 اشاره کرد و با بیان این‌که فتنه اخیر با ترکیبی از اشرافیت، جریان سکولار، لیبرال داخلی در کنار ارتجاع عرب، اروپا و آمریکا برای نابودی انقلاب رقم خورد، ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران از ابتدا محکم و قوی در برابر تمام توطئه‌ها و فتنه‌ها ایستاد.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه به بررسی ریشه فتنه‌ها پرداخت و تصریح کرد: ریشه تمامی فتنه‌ها تقابل دو گفتمان در برابر هم، دو برداشت متفاوت از حاکمیت دینی و جمهوری اسلامی یعنی دو گفتمان علوی، نبوی و فقاهتی با گفتمان لیبرالی و اسلام مصلح شده است.
 
وی با بیان این‌که در طول صد ساله اخیر تاریخ معاصر ایران با چهار گفتمان لیبرال غربی که دین را برنمی‌تابد، گفتمان لیبرال ملی‌گرایی که آموزه‌های غرب را با آموزه‌های ملی ترکیب می‌کند، گفتمان چپ مارکسیستی که با فرمول کرملین، دین را افیون ملت‌ها می‌دانست و گفتمان اسلامی و دینی روبرو بوده‌ایم، به تبیین هر یک پرداخت.
 
حجت‌الاسلام سعیدی به وجود 98 درصد مسلمان، روحانی و مرجع در کشور پیش از انقلاب اشاره کرد و با بیان این‌که متأسفانه در آن زمان گفتمان‌های غیردینی در رایج بود، ، اظهار داشت: مردم به واسطه این‌که مساجد و حسینیه‌ها در اختیار روحانیت بود، در مدار دین قرار گرفتند.
 
وی با بیان این‌که پیاده کردن گفتمان دینی، الهی و فقاهتی از سوی امام خمینی‌(ره) پس از پانزده قرن، بزرگ‌ترین معجزه عصر ما بود، مشروعیت رهبری الهی، مشروعیت الهی قوانین و ایستادگی در برابر کفر و استکبار را از شاخص‌های اصلی این گفتمان برشمرد.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به تبیین تقابل گفتمان امام با گفتمان جریان نهضت آزادی و پس از آن گفتمان بنی‌صدر پرداخت و با بیان این‌که در مراحلی گرفتار برخی جریان‌ها و عناصری مانند بنی‌صدر شدیم که باید تجربه کرد دوباره گرفتار این عناصر نشویم.
 
ولایت فقیه آقای منتظری رد گفتمان امام بود

وی خاطرنشان کرد: جریان بنی‌صدر کنار رفت، اما تقابل گفتمان تمام نشد و مرحله سوم تقابل بین گفتمان امام با آقای منتظری رقم خورد که امام می‌فرمود نصب علما به عنوان اداره امور نصب الهی است، اما آقای منتظری می‌گفت نصب شرعی فقیه توجیه شرعی ندارد؛ یعنی ولایت فقیه آقای منتظری رد گفتمان امام بود.
 
حجت‌الاسلام سعیدی با بیان این‌که مشکل نظام ما این است که تئوری‌های غیراستاندارد در برابر تئوری و نگاه امام قد علم کرده بودند به تفکر کارگزاران اشاره کرد و گفت:‌ هرگز حق نداریم با احکام‌الله بازی کرده و اسلام را کم و زیاد کنیم.
 
وی ادامه داد: حضرت امام خمینی‌‌(ره) با فتنه‌های گوناگون روبرو بودند تا این‌که دوران رهبری مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آغاز شد و در این دوره شاهد همین تقابل گفتمان‌ها بودیم که گفتمان اصلاح‌طلبان از آن جمله بود.

رهبر معظم انقلاب هرگز تسلیم اندیشه‌های غیرالهی نخواهند شد

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: اصلاح‌طلبان در قضیه هسته‌ای طرح سه فوریتی برای تعطیلی چرخش سوخت و قبول پروتکل را امضا کردند؛ یعنی تقابل با ارزش‌ها و آرمان‌ها شکل گرفت که رهبر معظم انقلاب در برابر این تقابل ایستادند.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند «اگر تقابل با ارزش‌ها و آرمان‌ها ادامه پیدا کند صلح امام حسن‌(ع) در کار نخواهد بود؛ بلکه حادثه عاشورا تکرار خواهد شد»، اظهار داشت: اگر رهبری تنها هم بماند تسلیم اندیشه‌های غیرالهی نمی‌شود؛ مردم در کنار حسین زمان قرار گرفتند و نگذاشتند حادثه عاشورا بار دیگر تکرار شود.
 
تکلیف نامه سرگشاده و رسانه‌ای کردن آن روشن است

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان این‌که مگر اختلاف گفتمان مشکل دارد، گفت: یک بار افرادی مانند آیت‌الله گلپایگانی که تبعیت از رهبر معظم انقلاب را واجب می‌دانستند، حرفشان را خصوصی به مقام معظم رهبری می‌زنند و یک بار افرادی که مخالفتی با مواضع ایشان دارند به صورت خصوصی مطرح می‌کنند، اما تکلیف کسانی که نامه سرگشاده می‌نویسند و برای این‌که حرفشان را به کرسی بنشانند آن را رسانه‌ای می‌کنند، روشن است.
 
وی خاطرنشان کرد: آن‌جا که گفتمان غیردینی در عرصه حاکمیت قرار می‌گیرد، رهبری الهی، شجاع، دلسوز، مدیر و مدبر شرط لازم برای حکومت دینی است؛ اما دو شرط کافی دارد و آن حضور مردم بر محور رهبری و برخورداری از مدیران لایق، شجاع، متدین و متعهد است.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: اگر رهبری از همه شرایط بالا هم برخوردار باشد، اما کارگزارانی که گفتمانشان از جنس گفتمان رهبری نیست در کنار ایشان قرار بگیرند، رهبری را هم به سازش می‌کشانند؛ حتی اگر قدرت رهبری به اندازه قدرت امیرالمؤمنین‌‌(ع) باشد.
 
وی با بیان این‌که گفتمان‌های غیر استاندارد در مقاطعی از تاریخ بر رأس هرم قدرت قرار گرفتند و نظام را با مشکل مواجه کردند، گفت: در فتنه 88 که عمیق‌ترین و گسترده‌ترین فتنه بود دشمن در کنار گفتمان غیردینی قرار گرفت و به مقابله با گفتمان رهبری پرداخت.

تضاد ایران با آمریکا تضادی ریشه‌ای است

حجت‌الاسلام سعیدی تبیین گفتمان امام و رهبری، حاکمیت ارزش‌ها در جامعه، اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی و تیم اداره کننده کشور و امنیت ملی را تنها راه مقابله با گفتمان‌های غیردینی برشمرد و با اشاره به مشکلات ریشه‌ای انقلاب اسلامی ایران با آمریکا اذعان داشت: براساس نگاه رهبر معظم انقلاب، هیچ راهی برای دفاع از انقلاب جز ایستادگی در برابر آمریکا وجود ندارد.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: آنها وجود ما را نمی‌خواهند و ما هم وجود دولت آمریکا را نمی‌خواهیم، تضاد ایران با آمریکا تضادی ریشه‌ای است و هرگز نباید در برابر آنها کوتاه بیاییم.
 
وی با بیان این‌که رییس جمهوری در این کشور موفق است که گفتمانش از جنس گفتمان امام و رهبری باشد، ابراز داشت: شورای نگهبان در تعیین صلاحیت‌ها دقت کند و ناظرین شورای نگهبان افراد را به خوبی بشناسند تا هرکسی نتواند در این گردونه وارد شود.
 
حجت‌الاسلام سعیدی در پایان ریشه فتنه‌ها را برداشت‌های متفاوت از حاکمیت دینی دانست و گفت: ملاک گفتمان حق در عصر حاکمیت ولایت فقیه گفتمان ولی فقیه حاکم است که مردم تنها باید از این گفتمان تبعیت کنند. /920/پ201/ص

ارسال نظرات