۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۹۴۴۹۲
امام جمعه خوی:

طومار جنگ نرم فتنه گران در کوتاه ترین فرصت پیچیده شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شکوری با قدردانی از حضور گسترده مردم در گرامی داشت سالگرد 9 دی ماه گفت: حضور گسترده و بصیرت بخش مردم، در کوتاه ترین فرصت طومار جنگ نرم استکبار و فتنه گران را در هم پیچید.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شکوري
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امروز در خطبه های نمازجمعه شهرستان خوی با اشاره به جنایات آمریکا در پاکستان اظهار داشت: چندین سال است نیروهای ناتو، گروهک طالبان و جاسوسان آمریکا در کشور پاکستان، مردم را قتل عام و زیر ساخت های اقتصادی پاکستان و خانه های مردم بی گناه را تخریب می کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر کشتارها و قتل عام هایی که عوامل استکبار در عراق، افغانستان، فلسطین و سایر کشورهای اسلامی مرتکب می شوند را بر کشته های مردم پاکستان اضافه کنیم تاکنون هزاران، بلکه میلیون ها مسلمان در سال های اخیر از سوی ایادی استکبار قتل عام شده اند.

حجت الاسلام شکوری با ابراز تأسف از سکوت برخی از سران کشورهای اسلامی و مجامع جهانی به اصطلاح مدافع حقوق بشر تصریح کرد: بسی جای تأسف است که سران کشورهای اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی با سکوت خود به استکبار جهانی در انجام جنایات کمک می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری در جمع مردم ولایت مدار گیلان بیان داشت: ضرورت استمرار همّت بلند و امید به آینده، توجه به شعارها و اهداف جهانی، بصیرت، هوشیاری و دشمن شناسی ملت ایران و در نهایت اشاره به گناه بزرگ فتنه گران که همان امیدوار کردن دشمنان بود را می توان از جمله محورها و درس های مهم سخنرانی رهبر معظم انقلاب برشمرد که باید مورد توجه جدی آحاد جامعه قرار بگیرد.

خطیب نماز جمعه خوی در ادامه با تسلیت سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) با نقل روایتی از امام صادق (ع) اذعان داشت: آن حضرت پس از بیان فضایل امیرمؤمنان (ع) در پایان می فرماید: «کسی در میان فرزندان و خانواده امیرمؤمنان (ع)، از علی بن الحسین(ع) به او در جامع و دانش شبیه تر نبود.»

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بسی جای تأسف است که شخصیتی همانند امام زین العابدین (ع) با آن همه عظمت، در غربت و مظلومیت زندگی می کرد و در مقابل انسان های ستمگری همانند یزید، حجاج، عبدالله بن زیبر و مروان بن حکم به عنوان خلیفه بر جامعه اسلامی حکمرانی می کردند.

رییس حوزه های علمیه خوی در توضیح جمله «وَ خُزّان العلم» از زیارت جامعه کبیره بیان داشت: بر اساس مفاد تعدادی از روایات تمامی علومی که خداوند در اختیار انبیاء قرار داده بود در اختیار ائمه (ع) قرار گرفته است.

وی در پایان با قدردانی از حضور گسترده مردم در گرامیداشت سالگرد 9 دی ماه و اعلان وفاداری مجدد مردم به ولایت فقیه و اظهار انزجار از استکبار جهانی و فتنه گران تصریح کرد: این حضور گسترده توأم با بصیرت، در کوتاه ترین فرصت طومار جنگ نرم استکبار و فتنه گران را در هم پیچید./938/پ202/س

ارسال نظرات