۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۹۴۵۶۵
امام جمعه مراغه:

طرح توسعه حوزه علمیه خواهران مراغه اجرایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: فضای آموزشی و ظرفیت پذیرش حوزه علمیه فاطمه الزهرای مراغه گسترش خواهد یافت.
احداث
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و مؤسس حوزه‌های علمیه مراغه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: از 12 سال پیش درصدد احیای مدارس علوم دینی این شهر هستیم که خوشبختانه با همت و مساعدت مردم و مسؤولان به نتایج خوبی نیز رسیده ایم.

وی خاطر نشان کرد: تا 12 سال پیش هیچ طلبه ای در شهر مراغه تحصیل نمی کرد، چراکه هیچ حوزه علمیه ای در این شهر فعال نبود، اما امروز شاهد رشد و شکوفایی مدارس علوم دینی این شهر هستیم.

امام جمعه مراغه ادامه داد: در عصر خواجه نصیرالدین طوسی که در مراغه مستقر بوده، 22 مدرسه علمیه در این شهر فعالیت داشته است، این مدارس در دوره قاجاریه و پهلوی از سوی حاکمان تصرف و به دبیرستان و یا مدارس کلاسیک تبدیل شده‌ است که اکنون سه مدرسه از 22 مدرسه علمیه باقی مانده است.

وی با اشاره به فعالیت حوزه علمیه فاطمه الزهرای مراغه تصریح کرد: هم اکنون بیش از 160 طلبه در این مرکز مشغول به تحصیل هستند، این در حالیست که هر سال صدها متقاضی به علت کمبود ظرفیت پذیرش، از تحصیل در حوزه علمیه خواهران مراغه باز می مانند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی از توسعه فضای آموزشی و ظرفیت پذیرش حوزه علمیه فاطمه الزهرای مراغه خبر داد و گفت: ساختمان جدید این مرکز در مساحتی بیش از 5 هزار و 600 مترمربع در مرحله ساخت است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: با پایان احداث ساختمان جدید برای خواهران، مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا‌(س) به مکان جدید منتقل شده، ساختمان فعلی مدرسه نیز در اختیار طلاب برادر قرار خواهد گرفت.

مؤسس حوزه علمیه مراغه تصریح کرد: هم اکنون 460 طلبه برادر در دو حوزه علمیه امیرالمؤمین(ع) ویژه سطح یک و امام حسن مجتبی(ع) سطح دو مشغول به تحصیل هستند که با احتساب 160 طلبه حوزه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا‌(س)، 620 طلبه هم اکنون در سه حوزه علمیه مراغه به فراگیری علوم دینی می‌پردازند./935/پ202/س
ارسال نظرات