۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۹۴۶۰۲
آیت الله طبرسی:

گسترش دبیرستان های علوم و معارف اسلامی در کشور ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران، گسترش دبیرستان های علوم و معارف اسلامی در کشور را ضروری خواند و افزود: تقویت و حمایت از این گونه مدارس از خواسته های رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز است.
آيت الله نور الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دیدار مسؤولان دبیرستان علوم و معارف اسلامی استان در ساری، انقلاب اسلامی را یک انقلاب دینی و فرهنگی برشمرد و افزود: امام راحل در وصیت نامه خود توسل به حدیث ثقلین را مورد تأکید قرار دادند و این حرکت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت بوده است.

امام جمعه ساری با بیان این که متأسفانه نفس فرهنگ ما متولی ندارد به موازی کردن نهاد های مختلف کشور در امور فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: همه دستگاه های دینی و فرهنگی کار خود را انجام می دهند و توجی به نقاط مشترک فعالیت های خود ندارند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دبیرستان های معارف اسلامی باید در کشور گسترش بیشتری یابند، افزود: تقویت و حمایت از این گونه مدارس از خواسته های رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز است.

وی با مهم ارزیابی کردن فعالیت دبیرستان های علوم و معارف اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی انقلابی الهی است که سرمایه آن قرآن و عترت است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که نسل جوان امروز با سی سال گذشته تفاوت دارند، گفت: امروز با گسترش علم و تکنولوژی شبهات و هجمه های فرهنگی بر علیه جوانان گسترش بسیاری یافته که باید نسبت به آن پاسخگو باشیم.

امام جمعه ساری، پاسخگویی به شبهات دینی را یکی از مهم ترین وظایف روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: قشر تأثیر گذار جامعه امروز وظیفه سنگینی در هدایت نسل جوان به سوی ارزش های اسلامی بر عهده دارند.

مسؤول دبیرستان علوم و معارف اسلامی مازندران نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به این که دبیرستان علوم و معارف اسلامی با عنایت خاص مقام معظم رهبری و آیت الله کاشانی در کشور آغاز به کار کرده است، گفت: در حال حاضر 130 دبیرستان علوم و معارف اسلامی در کشور فعال هستند و در مازندران نیز بیش از صد دانش آموز جذب این مدرسه شده اند./950/پ202/الف
ارسال نظرات