۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۹۴۸۶۲
آیت الله طبرسی:

طلاب حوزه های علمیه فرصت های علم آموزی را غنیمت بشمارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: طلاب حوزه های علمیه باید فرصت های علم آموزی را غنیمت بشمارند و در راستای علم اندوزی گام بردارند.
آيت الله نور الله طبرسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، شب گذشته در جلسه شورای استانی حوزه علمیه مازندران که به میزبانی مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنای قائمشهر برگزار شد، به نقش حوزه های علمیه در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه همواره مرکز نشر و گسترش ارزش های دینی و اسلامی در جامعه بوده و هستند.

وی با بیان این که حوزه و روحانیت در صحنه های مختلف قبل و پس از انقلاب اسلامی در خط مقدم دفاع از احکام الهی حضور داشته و دارند، افزود: امروز تقویت حوزه های علمیه سبب گسترش اندیشه های ناب اسلامی در جامعه خواهد شد.

آیت الله طبرسی، تقویت و گسترش حوزه های علمیه را یک ضرورت دانست و ادامه داد: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از تقویت این مراکز تأثیر گذار دینی هراس دارند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تضعیف جایگاه روحانیت و حوزه های علمیه را یکی از توطئه های شوم دشمنان نظام اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون از هر فرصت برای ضربه زده به این جایگاه مقدس استفاده کردند.

امام جمعه ساری با بیان این که حضور همیشه و در صحنه روحانیت در طول سی سال گذشته موجب قوت قلب ملت ایران شده است، ادامه داد: حوزه های علمیه و روحانیت همواره در کنار مردم بوده و تهدیدات دشمنان نظام را خنثی کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که استراتژی امروز استکبار جهانی و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد شبهات در حوزه های مختلف است، ادامه داد: طلاب و روحانیان حوزه های علمیه شاخص ترین قشرهایی هستند که باید برای مقابله با شبهه افکنی های دشمنان وارد عرصه شوند.

آیت الله طبرسی یکی از لوازم پاسخگویی به شبهه افکنی های دشمنان را شریعت شناسی دانست و خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان باید برای مقابله با این گونه توطئه های دشمنان اسلام با شریعت محمدی آشنایی کامل پیدا کنند.

رییس شورای استانی حوزه های علمیه مازندران شریعت محور بودن را دومین مسأله حائز اهمیت برای طلاب و روحانیان دانست و خاطرنشان کرد: از این جهت باید شریعت محور باشیم تا سخنان و پندهای ما در جامعه تأثیر گذار باشد و اگر به این سلاح مجهز نباشیم سخنان ما تأثیر گذاری لازم را درجامعه نخواهد داشت.

نماینده مردم مازندران درمجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که طلاب حوزه های علمیه باید فرصت های علم آموزی را غنیمت بشمارند و در راستای علم اندوزی گام بردارند، افزود: امروز حوزه های علمیه بهترین فضا را برای کسب علم و دانش طلاب علاقه مند فراهم کرده اند که باید ازاین فرصت ها نهایت استفاده صورت گیرد.

رییس شورای عالی استانی حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به وظیفه طلاب در شرایط امروز جامعه اشاره کرد و گفت: طلاب حوزه های علمیه باید از امکانات موجود حداکثر استفاده را جهت علم آموزشی ببرند.

آیت الله طبرسی، جهاد با جهل و نادانی را یکی از مهم ترین وظیفه طلاب حوزه های علمیه برشمرد و خاطرنشان کرد: این جهاد باید در رأس همه امور قرار گیرد و به ویژه طلاب باید توجه بیشتری به آن داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امروز دشمنان شبهات گسترده ای را برای ضربه زدن به نظام اسلامی ترویج می کنند، ادامه داد: حوزه های علمیه باید با پرورش طلاب کارآزموده و مستعد این نقشه های شوم دشمن را خنثی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا یه عنوان یکی از مدارس علمیه موفق استان یاد کرد و گفت: این حوزه در طول دوران هشت سال دفاع مقدس 53 شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است./950/پ201/الف

ارسال نظرات