۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۹۵۱۲۲
اردیبهشت 90؛

نخستین یادواره شهدای روحانی خراسان رضوی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد یادواره شهدای روحانی خراسان از برگزاری نخستین یادواره شهدای روحانی خراسان در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.
يادواره شهدا
حجت الاسلام محمدعلی سلیمانی مقدم، دبیر اجرایی ستاد یادواره شهدای روحانی خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد تعداد شهدای روحانی خراسان رضوی را 375 تن ذکر کرد و گفت: نخستین یادواره شهدای روحانی خراسان، اردیبهشت ماه سال آینده در مشهد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 13 یادواره در شهرستان های استان برگزار شده است افزود: تا پایان سال سه یادواره دیگر در شهرهای خلیل آباد، کاشمر و تایباد نیز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سلیمانی مقدم با اشاره به اینکه شهر مشهد با 150 شهید دارای بیشترین شهید روحانی است تصریح کرد: کار جمع آوری اطلاعات شهدای روحانی با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و کنگره بزرگداشت 23هزار شهید خراسان تا حدود زیادی انجام شده است.

دبیر اجرایی ستاد یادواره شهدای روحانی خراسان ادامه داد: تاکنون 19 عنوان کتاب در خصوص شهدای روحانی خراسان رضوی به چاپ رسیده است که از این میان می توان به فرهنگنامه شهدای خراسان رضوی و سالنامه اسوه ها اشاره کرد، همچنین نرم افزار چند رسانه ای تعهد سرخ شامل 13 نرم افزار در قالب 9 لوح فشرده حاوی زندگی نامه، وصیت نامه، مشخصات فردی و تصاویر و اسناد به جا مانده از شهدا به تفکیک هر شهرستان تدوین شده است.

وی گفت: نرم افزارهای چند رسانه ای«عشق سرخ» نیز شامل صوت شهدای روحانی (سخنرانی، مداحی و دعا) به صورت صوت ومتن اماده شده است.

وی همچنین از خانواده های شهدای روحانی و همرزمان و دوستان آنان خواست تا اطلاعات، تصاویر و مدارک خود از این شهدا را به نشانی مشهد، انتهای خیابان نخریسی، پادگان شهدای بسیج، ستاد یادواره شهدای روحانی ارسال کنند.

حجت الاسلام سلیمانی مقدم با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد 85 شهید روحانی تقدیم انقلاب کرده است یادآور شد: یادواره شهدای روحانی شهرستان خلیل آباد همزمان با حماسه 19 دی در این شهرستان برگزار خواهد شد.

گفتنی است ستاد یادواره شهدای روحانی خراسان از سال 1383 فعالیت خود را زیر نظر کنگره شهدای روحانی کشور با همکاری حوزه علمیه و نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران آغاز کرده و پایگاه اینترنتی این ستاد به نشانی www.osveha.ir.net در دسترس علاقمندان قرار دارد./930/ ت302/ص
ارسال نظرات