۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۹۵۲۲۲
نایب رییس مجلس شورای اسلامی؛

پیچیدگی فتنه 88 خواص متدین را هم دچار تردید کرد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: فتنه سال 88 آنقدر پیچیده بود که برخی از خواص متدین نیز دچار درنگ و تردید شدند.
حجت الاسلام ابوترابي نايب رييس مجلس


حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: رسالت خواص، یعنی افراد مؤثر در جامعه رسالت سنگینی است و اگر خواص، خواص اهل حق باشند نقششان در رشد و اعتلای جامعه بسیار مهم است.

وی با اشاره به حضور با شکوه مردم در روز 9 دی و حمایت مردم از انقلاب و رهبری افزود: اگر خواص را به معنای اهل حق بگیریم، هرچند در جامعه سطح تأثیر گذاریشان بسیار یا کم باشد، از این زاویه بسیاری از مردم جزو خواص هستند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد اظهار داشت: افرادی که به دلایل سیاسی، اجتماعی و علمی از پایگاه اجتماعی برخوردارند و دارای تأثیر گذاری هستند، هر چقدر به سمت حق حرکت کنند تأثیرگذاریشان بیشتر می شود و به هر دلیلی از حق فاصله گرفته و به سمت باطل پروند تأثیر منفی می گذارند.

وی خاطر نشان کرد: با نگاهی به تاریخ می توان مشاهده کرد بسیاری از خواص به دلیل فاصله گرفتن از آموزه های اخلاقی و دینی از حق فاصله می گیرند، حضرت امیر (ع) می فرماید «عده ای پیمان شکستند، عده‌ای خارجی شدند و عده ای برخورد ظالمانه کردند، این ها فریب دنیا را خوردند».

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مواردی هم هست که به واسطه پیچیدگی فتنه ها حتی خواص دچار تردید می شوند بدون این که گرایش های دنیوی داشته باشند.

وی تأکید کرد: در فتنه سال 88 این مورد را هم داشتیم، یعنی این فتنه آنقدر پیچیده بود که برخی از خواص متدین دچار درنگ و تردید شدند؛ اینجا شاخص رهبری شاخص بسیار مهمی است و باید این شاخص را ملاک حرکت قرار دهند تا از آسیب ها در امان بمانند.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی تصریح کرد: توده های مردم در انقلاب بسیار خوب عمل کردند، انقلاب اسلامی مرهون سطح فهم توده های عظیم مردم است.

وی ادامه داد: لایه های اجتماعی در تاریخ انقلاب از سال 1342 تا امروز و در فراز و نشیب های نظام اسلامی در دفاع مقدس، در عرصه هایی که با تنش های سیاسی سخت روبه رو بودیم و پنجه در پنجه استکبار جهانی قرار داشتیم مردم به عنوان خواص متعد هوشمند نقش ایفا کردند.

حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که هنوز هم در حال مبارزه با استکبار جهانی هستیم بیان داشت: مردم نقش بسیار تعیین کننده ای در اقتدار نظام داشته و دارند و این نقش آفرینی عمدتا درپیوند معنادار و مستحکم توده های مردم و رهبری نظام معنا داشته است و این جایگاه بیش از پیش باید ارتقاء پیدا کند./919/ت302/ع

ارسال نظرات