۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۹۵۸۰۲
استاندار گیلان:

نفوذ کلام روحانیت سبب رشد و تعالی جامعه اسلامی شده است

خبرگزاری رسا ـ استاندار گیلان روحانیت را از ارکان توسعه و تعالی هر منطقه خواند و خاطر نشان کرد: نفوذ کلام روحانیت بین قشرهای مختلف سبب رشد و تعالی جامعه شده است.
استاندار گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، روح الله قهرمانی چابک، استاندار گیلان امروز در دیدار با ائمه جمعه و جماعات، روحانیان و فرمانداران گیلان با اشاره به در پیش بودن دور سوم سفر رییس جمهور به گیلان به عنوان یک سفر فرهنگی، اظهار داشت: هم اندیشی مسؤولان با علما و روحانیان می تواند در ارائه طرح های مذهبی و فرهنگی بیش از پیش کارگشا باشد.

استاندار گیلان، روحانیت را از ارکان توسعه و تعالی هر منطقه خواند و خاطر نشان کرد: نفوذ کلام روحانیت بین قشرهای مختلف مردم توسعه و تعالی هر منطقه تسریع می بخشد.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح های بزرگ در دولت های نهم و دهم در گیلان اعلام کرد: در دور سوم سفر هیأت دولت سه هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای مسائل فرهنگی و مذهبی استان اختصاص داده شده است.

قهرمانی یادآور شد: این میزان اعتبار برای تشکیل کتابخانه ها و نمازخانه های مساجد و مدارس، ساخت خانه های عالم، ساماندهی گلزارهای شهدا، مرمت بناهای تاریخی توسعه و غنی سازی کانون های مساجد و معرفی مساجد نمونه هزینه خواهد شد.

وی به طرح های حمایتی دولت از سازمان های مردم نهاد دینی اشاره کرد و گفت: بخشی از این اعتبارات برای حمایت از ان جی او ها و نهادهایی که در عرصه فرهنگی و مذهبی فعالیت می کنند، در نظر گرفته شده است.

استاندار گیلان، ساخت کارخانه بزرگ خودرو سازی، پالایشگاه پتروشیمی، ایجاد پالایشگاه پلاسمای خون و توسعه فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت را از دیگر طرح های گیلان برای تضصویب در هیأت دولت برشمرد و افزود: توسعه گازرسانی و تأمین آب شرب روستایی، ساخت و مرمت آب بندان ها از دیگر طرح های مصوب سفر هیأت دولت به گیلان خواهد بود./950/پ202/الف
ارسال نظرات