۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۹۵۸۱۴
عضو شورای عالی حوزه:

هدف شهید نواب صفوی استقرار نظام مبتنی بر آموزه های دینی بود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای فداییان اسلام، استقرار نظام مبتنی بر ارزش ها و آموزه های دینی را هدف این شهید نواب صفوی و همه فداییان ولایت ارزیابی کرد.
2/ محمود رجبي عضو جامعه مدرسين


حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اقدامات و فعالیت های دینی و انقلابی فداییان اسلام و شهید نواب صفوی، خاطرنشان کرد: اینها در واقع به این نتیجه رسیده بودند که رژیم شاهنشاهی، نظامی ضد دینی و نامشروع است.

وی مقابله با رژیم شاه را هدف اصلی شهید نواب صفوی و فداییان اسلام دانست و ابراز داشت: این جریان به این نتیجه و هدف رسیده بود که باید جرثومه های فساد رژیم شاه را از بین ببرند، از این رو با طراحی‌های مختلف سعی می‌کردند عناصر اصلی استکبار جهانی در رژیم پهلوی را از بین ببرند.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: فداییان اسلام با یک عزم و اراده جدی و بینش دینی، هدفشان استقرار حکومت اسلامی بود، با قوت و قدرت مسیر خود را دنبال می‌کردند و هدفی جز استقرار نظام مبتنی بر اسلام و آموزه های دینی نداشتند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان داشت: فدائیان اسلام حاضر شدند تمام سرمایه های خود را در این راه بدهند و تا پای جان پای اهداف خود ایستادند و جانانه مبارزه کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: شهید نواب و همرزمان وی از هیچ چیز هراس نداشتند، آن کارهایی که فدائیان کردند و غیرت دینی که نشان دادند شوکی به جامعه وارد کرد و رسالت انسان های غیور را مشخص کرد که باید با رژیم مبازه کنند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم، با تاکید بر اینکه این حرکت باعث ایجاد موج هوشیاری و بیداری در جامعه شد، ابراز داشت: شهید نواب صفوی و فدائیان اسلام با کارهایی که انجام دادند، بذرهای اولیه برای اینکه جامعه به هوش بیاید را ایجاد کردند و این مساله و جریان هایی که بعد به وجود آمد در نهایت به سقوط رژیم پهلوی منتهی شد.

وی با اشاره به اینکه هدف قیام و اقدام فدائیان و شهید نواب صفوی با هدفی که امام راحل تعقیب می کرد، مشترک بود خاطرنشان کرد: حرکت شهید نواب صفوی یک مرحله اولیه بود که هوشیاری را در جامعه بوجود آورد و با قیام امام راحل حضور جدی توده های مردم را به دنبال داشت. /924/ت302/ع

ارسال نظرات