۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۹۵۸۱۵
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی:

فداییان اسلام بر اساس دیدگاه مراجع فعالیت می کردند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین غرویان، دفاع از آموزه های دینی و مکتب تشیع را هدف اصلی فداییان اسلام دانست و گفت: این گروه به رهبری شهید نواب صفوی تعصب خاص ولایی داشتند و حرکات سیاسی خود را بر اساس دیدگاه های مراجع انجام می دادند.
حجت الاسلام محسن غرويان


حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان، از اساتید حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز شهادت نواب صفوی، ابراز داشت: فداییان اسلام و مرحوم شهید نواب صفوی گروهی بودند که هدفی جز دفاع از تشیع و آموزه های تشیع نداشتند.

وی حفظ روحانیت و مرجعیت و حاکمیت اصول و احکام دینی را جزو اندیشه های بنیادین فداییان اسلام ارزیابی و تصریح کرد: فداییان اسلام تعصب خاص ولایی داشتند و صرفا بر اساس نظرات مراجع و علمای دین حرکت سیاسی خود را انجام می دادند و در این راستا از شور انقلابی و حماسی در جهت حفظ ارزش های دین برخوردار بودند.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شهید نواب صفوی راهنمای بسیاری از افراد در زمان خود بود، تاکید کرد: وی در دفاع از ولایت و ارزش های دینی ثابت قدم و استوار بود و در این راه از همه چیز خود گذشت.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: شهید نواب صفوی از یک بصیرت والا و بینش سیاسی بسیار عمیق برخوردار بود و مزدوری شاه را برای آمریکا و دیگر استعمار گران و تقابل او با مرجعیت را دریافته بود، از این رو اقدامات خود را بر اساس اهداف مشخص و مقدس دنبال می کرد.

وی با اشاره به این که شهید نواب با تمام توان با رژیم شاه مبارزه می کرد، اضافه کرد: یک روز شاه تقاضا می کند با نواب صفوی در داخل کاخ قدم بزند و گفت و گو کند، شهید نواب بعد از آن ملاقات گفته بود، در تمام طول مدت که من با شاه شانه به شانه قدم می زدم مواظب بودم در هیچ گامی قدم های شاه از من جلوتر نباشد، بلکه قدم های من جلوتر از شاه بود.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: شهید نواب صفوی بلند مرتبگی خود را نسبت به طاغوت حتی در راه رفتن نشان می داد و اینها نشان دهنده کرامت نفس و ظلم ستیزی این شخصیت بزرگوار است. /924/ت 302/ع

ارسال نظرات