۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۹۶۰۹۳
آیت الله نوری همدانی:

فریاد عدالت‌خواهی ملت‌ها نشأت گرفته از انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار علما و روحانیان استان آذربایجان غربی، با اشاره به جریان اخیر در کشور تونس گفت: فریاد عدالت‌خواهی ملت‌ها نشأت گرفته از انقلاب اسلامی و خط فکری امام خمینی‌(ره) است.
آيت الله نوري همداني و حجت الاسلام و المسلمين حسني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، امروز سی‌ام دی، در دیدار با علما و روحانیون استان آذربایجان غربی با اظهار تأسف از وقوع سانحه هوایی در ارومیه و کشته شدن جمعی از هموطنان، از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و شکیبایی و برای رفتگان مغفرت و بخشش الهی مسألت کرد.

وی با اعلام این‌که دیدار با مردم ولایتمدار و متعهد آذربایجان غربی به ویژه علما و روحانیان توفیق بزرگی است، اظهار داشت: علما و روحانیان به عنوان وارثان پیامبر از لحاظ فضیلت و داشتن وظیفه خطیر در درجه بالایی قرار دارند.

علما، جهاد و خدمت به مردم را سرلوحه کارشان قرار دهند

حضرت آیت الله نوری همدانی خطاب به علما و روحانیان که وارثان حرکت انبیای الهی‌اند، بیان کرد: فکر، عمل و زندگی پیامبر‌گونه لازمه این وراثت است که برای قرار گرفتن در این شأن و منزلت باید به عملکرد انبیا توجه داشت و در عمل به آنها تلاش کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به این‌که همه پیامبران در جبهه خدمت و جهاد در برابر ستمگران و جباران فعالیت داشتند، گفت: با توجه به عملکرد انبیای الهی در مبارزه با جباران و حکومت‌های ظالم، جهاد باید سرلوحه کار علما قرار گیرد.

وی ادامه داد: علما و روحانیون همچنین باید با ایمان به خدا در راستای تعلیم و تربیت، ارشاد و رفع مشکل مردم قدم برداشته و با همراهی مردم با رفتاری متواضعانه، همچون پیامبران در خدمت خلق خدا باشند و جامعه را سرپرستی کنند.

فریاد عدالت خواهی ملت‌ها نشأت گرفته از انقلاب اسلامی است

این مرجع تقلید با اشاره به اوضاع کشورمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اذعان داشت: مردم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تحت فشار سلطه‌گران و غرب نشینان بودند تا این‌که یک فقیه فرزانه، مدیر، مدبر با فکر امواج و خلاق که قهرمان میدان علم و ایمان و فریادگری با صلابت و مجاهدی قدرتمند بود، قیام و حکومت اسلامی ناب محمدی را در عرصه زندگی مردم حاضر و کاخ سلطه گران را متزلزل و مستضعفان را بیدار کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این‌که اندیشه‌های امام راحل و آرمان‌های انقلاب اسلامی در قلب ملت‌ها جای گرفته است، گفت: جنگ 22 روزه غزه، 33 روزه لبنان و جریان اخیر تونس همه نشأت گرفته از انقلاب اسلامی و خط فکر امام خمینی‌(ره) است.

انقلاب اسلامی زمینه ظهور امام عصر است

حضرت آیت الله نوری همدانی با تحسین روحیه جهاد و شهادت طلبی مردم گفت: امروز در سایه اسلام، ولایت فقیه و ملت شهادت طلب و ایثاگر، ابرقدرت‌های دنیا جرأت مقابله با کشورمان را ندارند وگرنه به جای آغاز جنگ با عراق و افغانستان به جمهوری اسلامی ایران لشکر کشی می کردند.

وی برپایی حکومت اسلامی مبتنی بر توحید را از آرزوهای علما دوران اسلام خواند و افزود: با پیروزی انقلاب و برپایی حکومت اسلامی حول محور ولایت فقیه این مسأله محقق شده است.

این مرجع تقلید انقلاب اسلامی را تجلی غدیر، تجسم عاشورا و تحقق ظهور امام زمان‌(عج) عنوان و تأکید کرد: تردیدی نداریم که انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور امام عصر‌(عج) خواهد بود چراکه این انقلاب روز به روز مستضعفان جهان را بیدارتر و مستکبران را ذلیل تر می‌کند.

آیت الله نوری همدانی در پایان با تأکید بر این‌که پشتیبان ما، اخلاق ما و برداشت ما اسلام است، یادآور شد: معنویت، اخلاص، تحجر، توجه به خدا از وظایف علما و روحانیون در حکومت اسلامی است که باید با عمل به آنها در جهت رشد و اعتلای بیش از پیش حکومت اسلامی و تداوم آن برای اتصال به حکومت امام زمان‌(عج) تلاش کنند./936/پ201/س
ارسال نظرات