۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۹۶۱۰۱
مدیر سیاسی جامعه مدرسین تشریح کرد؛

جزئیات کارگروه‌های ویژه‌ هفتیمن اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

خبرگزاری رسا ـ مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جزئیات فعالیت کارگروه های هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه را تشریح کرد.
حجت الاسلام محسن صالحي جلسه کار گروه هاي تخصصي جامعه مدرسين
حجت الاسلام سید محسن صالح مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در حاشیه مراسم آغاز بکار کارگروه های ویژه هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین که روز پنج شنبه در قم برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، جزئیات و نحوه فعالیت این کارگروه ها را تشریح کرد.

مدیرسیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سفر مقام معظم رهبری، تصریح کرد: پس از این سفر و بیانات راهگشا و نوید بخش ایشان، جامعه مدرسین برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داد و در این ارتباط نخستین نشست مشترک خود را با اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با سخنرانی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار کرد.

وی از طراحی هشت کارگروه و کمیسیون به منظور تبیین و پیگیری بیانات رهبر انقلاب در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خبر داد و ابراز داشت: با طراحی این کارگروه ها از اساتیدی که تمایل به حضور داشتند دعوت به عمل آمد.

مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: از بین کارگروه های جامعه مدرسین، چهار کمیسیون و کارگروه متولی رسالت های برون حوزوی شده است و چهار کمیسیون نیز رسالت ها و ماموریت های درون حوزوی را دنبال می کنند.

وی تاکید کرد: کارگروه های حوزه و علوم انسانی، کارگروه حوزه و ارتقا فرهنگ مردم و جامعه، کارگروه حوزه و روابط بین الملل و کارگروه حوزه و نظام چهار کارگروهی هستند که رسالت ها و ماموریت های برون حوزوی حوزه را بر اساس بیانات رهبر انقلاب پیگیری و دنبال می کنند.

حجت الاسلام صالح بیان داشت: چهار کارگروه نیز در جامعه مدرسین رسالت های درون حوزوی را پیگیری می کنند که این کارگروه ها سیاست گذاری در حوزه، حوزه و اخلاق و تهذیب، حوزه و علم و حوزه و تحول و مدیریت تحول را دنبال می نمایند.

حجت الاسلام صالح تصریح کرد: در پی برگزاری نشست مشترک جامعه مدرسین با اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم، 200 نفر از استادان سطوح عالی و خارج جهت حضور در کارگروه های جامعه مدرسین اعلام آمادگی کردند و شخصیت های دیگری نیز از سوی این نهاد حوزوی دعوت شدند.

وی تصریح کرد: در مجموع هر کارگروه بین بیست تا سی نفر عضو دارد و از روز پنج شنبه 30 دیماه فعالیت خود را آغاز کردند و بعد از دهه نخست ماه صفر نیز کارگروه هایی که متصدی تبیین و بررسی رسالت های درون حوزوی هستند، فعالیت خود را شروع خواهند کرد.

مدیر سیاسی جامعه مدرسین بیان داشت: تا زمان برگزاری هفتمین اجلاسیه رسمی جامعه مدرسین، این کارگروه ها جلساتی را برگزار خواهند کرد.

حجت الاسلام صالح، با اشاره به برگزاری هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که اسفندماه سال جاری با حضور علمای بلاد در قم برگزار می شود، گفت: روز قبل از این اجلاسیه نیز صاحبنظران و شخصیت های حوزوی از سراسر کشور گردهم می آیند و مطالب را جمع بندی خواهند کرد.

وی ابراز داشت: مصوبات کارگروه ها و همچنین مطالبی که در نشست مشترک جامعه مدرسین با اساتید حوزه علمیه قم مطرح شد به عنوان سند نهایی در این اجلاسیه قرائت و مصوب خواهد شد. /924/ت302/ص
ارسال نظرات