۰۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۹۶۳۶۵
آیت الله علوی گرگانی:

درد جامعه بشری این است که به حق خود قانع نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی‌گرگانی، عمده مشکلات جامعه بشری را ناشی از قانع نبودن انسان به حق خود دانست و گفت: این مساله باعث وقوع ظلم و جنایت های فراوانی در جهان شده است.
2/ آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم یک شنبه شب، در دیدار اعضای ستاد برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان، با اشاره به وضعیت استان هرمزگان، تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی در منطقه هرمزگان تحولات بسیار خوبی در این استان ایجاد شده که این مساله مایه مسرت و خوشبختی است.

وی گفت: اگر بتوانیم در وظایف و مسؤولیت هایمان به درستی عمل کنیم، توفیقات بسیاری بزرگی را بدست خواهیم آورد.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیات و روایاتی به تبیین وظایف و رسالت های مسؤولان پرداخت و بیان داشت: توجه به مقوله عدالت از اهمیت بسیار زیادی در آموزه های دینی برخوردار است که باید به ابعاد مختلف آن توجه کرد.

وی تاکید کرد: درد جامعه بشری این است که انسان به حق خود قانع نیست و همین مساله نیز باعث تجاوز، ظلم و جنایت های فراوان شده است که ما امروز نمونه های زیادی از آن را در سطح جهان شاهد هستیم.

آیت الله علوی گرگانی در ادامه با یادآوری روایتی از امام علی(ع)، تاکید کرد: هر جامعه ای نیازمند حاکمی است که بتواند امور و کارهای آن جامعه را به پیش ببرد و عدل و داد را در جامعه حاکم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پذیرش مسؤولیت در نظام اسلامی را بسیار سنگین و حساس توصیف و تصریح کرد: مسؤولان باید به این مساله و موقعیت نظام اسلامی توجه داشته باشند و بیش از پیش به مردم خدمت کنند.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان توصیه هایی خطاب به مدیران و مسؤولان استان هرمزگان، ابراز داشت: دشمنان در این منطقه توطئه های زیادی را طراحی کرده اند و شما باید بیش از پیش مراقب باشید و با انجام کارهای فرهنگی مناسب و خدمت به مردم، ترفندهای دشمنان را خنثی کنید. /924/پ202/ج
ارسال نظرات