۰۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۹۶۳۹۵
به همت اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس البرز؛

پروژه تاریخ شفاهی عملیات گیلانغرب پایان یافت

خبرگزاری رسا ـ اتمام کار پروژه تاریخ شفاهی عملیات گیلانغرب در استان البرز، برگزاری یادواره 276 شهید مخابرات و الکترونیک سپاه تهران و بازدید نویسندگان و شاعران دفاع مقدس ازجانبازان آسایشگاه میلاد شهریار عناوین مهم ترین اخبار استان البرز است.
دفاع مقدسبه گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز، اتمام کار پروژه تاریخ شفاهی عملیات گیلانغرب در استان البرز، برگزاری یادواره 276 شهید مخابرات و الکترونیک سپاه تهران و بازدید نویسندگان و شاعران دفاع مقدس ازجانبازان آسایشگاه میلاد شهریار عناوین مهم ترین اخبار استان البرز است.

اتمام کار پروژه تاریخ شفاهی عملیات گیلانغرب در استان البرز

به همت معاونت تحقیق و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز پروژه نقش رزمندگان و شهروندان استان البرز در استان کرمانشاه و مناطق عملیاتی غرب کشور و منطقه عملیاتی گیلانغرب به اتمام رسید.

حمید پارسا معاون تحقیق و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در مصاحبه ای به خبرنگار ما گفت: از ابتدای سال 89 طی برنامه ریزی به عمل آمده با دعوت از فرماندهان و رزمندگان کرجی که در دوران دفاع مقدس در مناطق جنگی غرب کشور حضور داشتند و در مقابل مزدوران داخلی و دشمن بعثی مبارزه ی جانانه ای را انجام دادند کار تدوین و تهیه تاریخ شفاهی و حماسه رزم گیلانغرب را شروع نمودیم و با انجام 200 ساعت مصاحبه و گردهمایی و انجام تحقیقات میدانی کار این پروژه به اتمام رسید و انشاالله در آینده ای نزدیک کتاب حماسه رزم البرز در گیلانغرب آماده ارائه می‌شود.
 
پارسا ضمن بر شمردن اهمیت ثبت وقایع جنگ به صورت تفکیک شده و دقیق گفت: تدوین عملکرد استان البرز در دفاع مقدس رسالت اصلی ماست و ما می بایست خاطرات شفاهی رزمندگان را بصورت مکتوب و قابل استفاده برای نسل آینده ثبت و ضبط نماییم و امیدوارم با توجه به نقش پررنگ رزمندگان استان البرز در دوران دفاع مقدس با همکاری این عزیزان بتوانیم خاطرات و تجربیات گرانبهای رزمندگان را جمع آوری و طبقه بندی نماییم. در خاتمه پارسا افزود: در حال حاضر جلسات جمع آوری خاطرات فرماندهان و رزمندگان گردان های علی اکبر(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) در حال انجام می باشد و انشاالله در آینده شاهد چاپ کتابهای مربوط به حماسه رزم این گردانها باشیم

برگزاری یادواره 276 شهید مخابرات و الکترونیک سپاه تهران

این یادواره در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فن آوری با حضور گسترده مسئولین و فرماندهان سپاه و حضور پرشور مردم و خانواده معظم شهداء و همرزمان شهداء برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم «دکلمه ای با عنوان سخنی با شهید» توسط دختر شهید اسماعیل پور قرائت شد و سپس برادر رضا صفرزاده دبیر این یادواره ضمن عرض خیرمقدم طی سخنانی گفت: با جمع آوری اسناد و مدارک شهداء مخابرات در سال آینده انشاءالله کتابی در خصوص آثار این شهداء و وصیت نامه ایشان چاپ و توزیع خواهد شد.

در ادامه این مراسم علی فضلی فرمانده لشکر 10 حضرت سیدالشهداء (ع) در دوران دفاع مقدس و جانشین سازمان بسیج مستضعفین در سخنانی با اشاره به نقش مهم ارتباطات در دوران جنگ، از شهداء مخابرات به نیکی یاد کرد و گفت: به فرموده امام راحل(ره) ما برای انجام تکلیف الهی به میدان آمده ایم و شکست و پیروزی بر ایمان مهم نبود و شهدای ما با نثار خون خود تکلیف خود را به بهترین نحو به انجام رساندند. در خاتمه مراسم حاضرین با تجدید بیعت با امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله) به ادامه راه شهدا تأکید و از نمایشگاهی که به همت برادران فاوا تیپ الزهراء(س) برپا شده بود بازدید کرد.

نشست ریاست پردیس منابع طبیعی دانشگاه تهران با مدیر کل حفظ آثار 

محمد حسین امید ریاست پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران (مستقر در استان البرز) به اتفاق آقایان دکتر جعفری معاون علمی و مهندس ساسانی و مهندس کوثری طی نشستی در محل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز به بررسی راههای ارتقاء همکاری با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز پرداختند.

 نادر ادیبی در این زمینه به خبرنگار ما گفت: حفظ و گسترش فرهنگ دفاع مقدس در مراکز آمزش عالی در سطح کشور بوسیله تدریس دو واحد درسی دفاع مقدس از وظایف اصلی ما می باشد و خوشحالیم که پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران که در استان البرز مستقر می باشند از این موضوع استقبال نموده و آمادگی خود را برای برگزاری این دو واحد درسی اعلام نموده اند.

در ادامه محمد حسین امید در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز، گفت: ما آمادگی کامل داریم تا با همکاری و مساعدت برادرانمان در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز تدریس دو واحد درسی دفاع مقدس را در مجموعه خودمان برگزار نماییم و همچنین زمینه تنظیم پایان نامه های دانشجویان با موضوعات دفاع مقدس را فراهم نماییم، وی افزود: مفتخریم به عنوان اولین پردیس از دانشگاه تهران در این امر مهم پیشقدم شویم. لازم به توضیح است در خاتمه این برنامه تفاهم نامه همکاری فی مابین دو سازمان به تنظیم گردید.

بازدید نویسندگان و شاعران دفاع مقدس ازجانبازان آسایشگاه میلاد شهریار

کارگاه های آموزشی معاونت ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز در ملاقات با جانبازان آسایشگاه میلاد شهریار از نزدیک در جریان روند درمان این عزیزان قرار گرفتند.

در این ملاقات ابتدا آقایی، ریاست بیمارستان توضیحاتی پیرامون وضعیت کلی جانبازان، مدت زمان بستری و برخی خاطرات مربوط به آنان را برای حاضرین بیان نموده و سپس به اتفاق جهت سرکشی به بخش های مختلف بیمارستان رفتند.

در این دیدار صمیمی دکتر آقایی به معرفی جانبازان به صورت حضوری و نفر به نفر پرداخت و جانبازان نیز ضمن استقبال و ابراز محبت به قرائت قطعات ادبی و شعر پرداختند که مورد توجه شاعران جوان قرار گرفت. برخی از جانبازان نیز در خصوص نحوه جانبازی و خاطرات خود توضیحاتی را ارائه نمودند.

در جریان این بازدید حسین رنجکش معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز ضمن بیان سخنانی در جمع جانبازان و مسئولین و پرسنل آسایشگاه و تجلیل از زحمات شبانه روزی پرسنل آسایشگاه گفت: این عزیزان بهترین سرمایه خود را که همان جان خود بوده در طبق اخلاص نهاده اند و در دوران طلایی دفاع مقدس سینه خود را سپر کرده اند و در مقابل استکبار جهانی و ایادی آنها قهرمانانه مقاومت و ایستادگی نمودند و ما مدیون ایثار این عزیزان می باشیم و خدمت به ایشان خدمت به بهترین بندگان خداست.

این دیدار دوستان تأثیرات شگرفی در نوع نگاه کارشناسان جوان معاونت ادبیات داشت به نحوی که خواستار ادامه روند این بازدید ها به صورت گروهی و انفرادی شدند./918/د102/س
ارسال نظرات