۰۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۷:۵۳
کد خبر: ۹۶۴۹۸
دبیر ستاد اقامه نماز گیلان:

ساخت 500 نماز خانه جدید در مدارس گیلان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد اقامه نماز گیلان، از نیاز مدارس استان به 500 نماز خانه خبر داد و گفت: بیشتر مدارس گیلان قدیمی است و نمازخانه ندارد.
نمازخانه
حجت الاسلام ابوطالب حجازی، دبیر ستاد اقامه نماز گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، گفت: احداث 500 نماز خانه در مدارس گیلان ضروری است اگر چه در مدارس احداث شده پس از انقلاب، نمازخانه ساخته شده است.

وی، ساخت نمازخانه در مدارس گیلان را ضروری خواند و افزود: تبلیغ نماز در مدارس یکی از مؤثرترین راه های ترویج فرهنگ نماز است.

دبیر ستاد اقامه نماز گیلان درباره نمازخانه های بین راهی گیلان، یادآور شد: نماز خانه های بین راهی موجود در استان به تعمیرات اساسی نیاز دارد.

وی با بیان این که در برخی مسیرهای پر ترافیک نیاز به احداث نماز خانه های جدید است، بیان داشت: در برخی مسیرها، مساجدی هستند که می شود از آنها برای نماز مسافران بهره برداری کرد و این امر نیازمند تخصیص بودجه است.

دبیر ستاد اقامه نماز گیلان با اشاره به وجود 16 نماز خانه بین راهی در مسیر های مواصلاتی گیلان، اظهار داشت: در مسیر قدیم قزوین به گیلان پنج نماز خانه، در لوشان منجیل و رودبار و امام زاده هاشم(ع) یک نماز خانه بین راهی احداث شده است و وجود نماز خانه های بیشتر با توجه به افزایش سفر هموطنان به گیلان احساس می شود.

حجت الاسلام حجازی به سفر حجت الاسلام قرائتی به گیلان اشاره کرد و گفت: در این سفر مجموعه مدیریتی استان برای احداث 170 نماز خانه متعهد شدند که اقدامات زیربنایی آن تا حدودی انجام شده است و ادامه کار، احتیاج به بودجه دارد.

وی ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نماز در سطوح مختلف جامعه را نیازمند فراهم شدن زمینه های مناسب در این خصوص دانست و خاطرنشان کرد: باید امکانات سخت و افزاری و نرم افزاری برای تحقق این فریضه مهم الهی در مناطق مختلف کشور فراهم شود./950/پ202/الف
ارسال نظرات