۰۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۹۶۶۰۶
با صدور پیامی؛

جامعةالمصطفی ارتحال شیخ العَمری را تسلیت گفت

خبرگزاری رسا ـ جامعة المصطفی در پی ارتحال حضرت آیت الله حاج شیخ محمد علی العمری (ره) با صدور پیامی درگذشت این عالم برجسته را تسلیت گفت.
شيخ عمري مدينه منوره
به گزارش خبرگزاری رسا، جامعة المصطفی در پی ارتحال حضرت آیت الله حاج شیخ محمد علی العمری (ره) با صدور پیامی درگذشت این عالم برجسته را تسلیت گفت.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

انالله و انا الیه راجعون
در سالروز جانسوز اربعین حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، امت اسلامی وخصوصا پیروان مکتب‌ اهل‌بیت(ع) در مدینه منوره، زعیم راحل آیت‌الله شیخ محمدعلی عمری(ره) که عمر خود را در راه اعتلاء مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در منطقه حجاز گذراند، را از دست دادند.

مرحوم شیخ العمری، در حضور بیست‌ساله در حوزه علمیه نجف اشرف، از محضر اساتیدی چون آیت‌الله محمدرضا مظفر، آیت‌الله محمدحسین مظفر، آیت‌الله محمدجواد مغنیه، آیت‌الله سیدمسلم حلی، آیت‌الله محمدتقی آل‌صادق، سیدباقر الشخص، شیخ محمدتقی فقیه، آیت‌الله شیخ‌حسین حلی و همچنین مرجع بزرگ شیعه، آیت‌الله‌العظمى نائینی و آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی بهره جست.

این عالم برجسته حجازی صفاتی همچون علم، صبر، تقوا و حکمت، پایبندی به اصول، مقاومت برای اثبات حقایق، دفاع از اهل‌بیت(ع) و خدمت به مؤمنان و زائران مدینه را دارا بود که همانند دیگر پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) در این کشور، از چنگال ظلم دستگاه وهابی در امان نبود و 45 سال از عمر شریفش را در زندان‌های وهابیون عربستان سپری کرد.

رئیس، معاونین، اساتید، طلاب، فضلا و کارکنان جامعه‌المصطفی، درگذشت علامه شیخ محمدعلی عمری را فاجعه‌ای عظیم، خسرانی بزرگ و رنجی دردناک برای دوستداران آن عالم فقید دانسته و آن روحانی برجسته حجازی را پدری دلسوز و راهنمایی حکیم‌ برای مؤمنان در مدینه منوره می دانستند که نزدیک به صد سال عمر مبارک خود را در مسیر پرهیزگاری و نشر معارف عالی علوم اهل‌بیت(ع) سپری کرد.

خداوند او را مشمول رحمت واسعه خویش قرار دهد و با ائمه طاهرین(ع) محشور گرداند و به خاندان و فرزندان معظم ایشان صبر جمیل، عنایت فرماید. /901/د102/ص
ارسال نظرات