۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۹۶۸۱۸
با گذشت چهارده سال؛

طرح جامع مسکن طلاب در حال تدوین است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه، با نادرست توصیف کردن روندی که برای مسکن دار شدن طلاب در دستور کار این مرکز قرار گرفته است، از در حال تدوین بودن طرح جامع مسکن طلاب با همکاری شورای عالی حوزه های علمیه خبر داد.
مركز خدمات حوزه‌هاي علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه، روز یک شنبه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران به تشریح عملکرد و فعالیت های این نهاد خدماتی در حوزه پرداخت.

وی با بیان اینکه مرکز خدمات حوزه در سال 69 به دستور مقام معظم رهبری تاسیس شد، بیان داشت: مرکز خدمات حوزه های علمیه تنها نهاد خدمات رسان به همه طلاب و روحانیان در سراسر کشور است.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه افزود: این نهاد خدماتی در عرصه های مختلف از جمله، تامین اجتماعی، خدمات درمانی، مسکن، مستمری بگیران، صندوق های قرض الحسنه، بن های رفاهی، کمک هزینه ازدواج، فروشگاه و دیگر عرصه ها به طلاب و روحانیان خدمات دهی می کند.

وی گفت: در مرکز خدمات حوزه های علمیه کارهای بسیار خوب و عظیمی انجام شده است که اگر حمایت های صریح مقام معظم رهبری نبود این موفقیت ها به دست نمی آمد.

حجت الاسلام نواب در ادامه با اشاره به استعفای خود از ریاست مرکز خدمات حوزه های علمیه، بیان داشت: بنده 14 سال است که مسؤول این مرکز هستم و تاکنون نیز سه بار استعفا کرده ام و باید توجه داشت که چهارده سال زمان طولانی برای مدیریت است و بعد از آقای ری شهری و نمایندگان مقام معظم رهبری در استان ها من طولانی ترین دوران مدیریت را داشته ام.

وی تاکید کرد: بنده قبل از سفر مقام معظم رهبری به قم در تاریخ 29 شهریور ماه استعفای خود را تقدیم کردم که خوشبختانه مورد موافقت نیز قرار گرفت.

حجت الاسلام نواب در خصوص پذیرفتن مسؤولیت های جدید نیز اظهار داشت: بنده در دانشگاه ادیان و مذاهب و چند نهاد دیگر مسؤولیت دارم و پذیرفتن مسؤولیت جدید را به صلاح خود نمی بینم، اما اگر تکلیف شد بحث دیگری است.

وی در ادامه از در حال تدوین بودن طرح مسکن طلاب با همکاری مرکز خدمات حوزه های علمیه و شورای عالی حوزه خبر داد و با بیان اینکه شتابی که ما در مسکن دار کردن طلاب گرفته بودیم درست نبود، تاکید کرد: طلاب جوان توانایی پرداخت اقساط مسکن را ندارند و اعتراضاتی که در چند ساله اخیر نیز مشاهده شد به همین دلیل بود.

حجت الاسلام نواب بیان داشت: بنده این مطالب را به حجت الاسلام ربانی نیز بیان کرده ام و ایشان نیز همین عقیده را داشت و به نظر من باید برای مسکن دار شدن طلاب فکری دیگر کرد که در همین راستا طرح جامع مسکن طلاب با همکاری شورای عالی در دست تدوین است.

وی درپاسخ به سؤالی درباره نحوه واگذاری واحدهای مسکونی به طلاب و قمیت تمام شده آن نیز گفت: ما واحدهای مسکونی را بدون قیمت بالاسر و با تخفیف به طلاب واگذار می کنیم و از قیمت تمام شده نیز ارزان تر است.

حجت الاسلام نواب با بیان اینکه تا قبل از مسکن مهر حتی یک وجب زمین رایگان از سوی دولت به مرکز خدمات داده نشده است، تصریح کرد: خوشبختانه با اقداماتی که انجام شده 99 درصد طلاب نیز شاکر هستند و برخوردشان با ما نیز بسیار خوب بوده است. /924/پ201/ص
ارسال نظرات