۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۹۶۸۲۱
معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

انقلاب اسلامی منادی حقیقت، عدالت و آزادی در جهان است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران منادی حقیقت، عدالت و آزادگی در جهان است، گفت: شعار انقلاب اسلامی از ابتدا رهایی انسان‌های تحت ستم، دفاع از انسان‌های مظلوم و ستمدیده و مبارزه با ظلم و ستم در سراسر جهان است.
حجت االسلام مختاري


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسین مختاری، در نشستی با حضور جمعی از طلاب و فضلا در قم خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران یک حرکت حماسی و زایدالوصفی را در میان مسلمانان، آزادی خواهان وحق طلبان ایجاد کرده است.

حجت الاسلام مختاری خاطرنشان کرد: گرایش روزافزون مردم به دین اسلام مرهون تلاش‌های فرهنگی و رهنمودهای جاودانه امام راحل است، چون انقلاب اسلامی ایران با استمداد از قدرت لایزال الهی شکل گرفته است، بیش از آنکه شکل و فرم سیاسی داشته باشد، یک انقلاب فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از جوانان در غرب به برکت پیروزی انقلاب و آشنایی با تفکرات بنیانگذار فرزانه آن به اسلام گرایش پیدا کرده‌اند.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: وقتی از برخی تازه مسلمانان دلایل گرایش آنها به دین مبین اسلام را خواستار شده‌ام، آنها بدون درنگ، اسلام آوردن خود را معلول آشنایی با تفکرات امام راحل بیان کردند.

موسس مرکز شیعه شناسی در دانشگاه دورهام انگلستان اظهار داشت: تفکرات امام راحل در تنویر افکار جوامع بشری خصوصا نسل جوان چنان موثر و کارساز بود که امروز جوانان در غرب با غرور و با افتخار مسلمان بودن خود را اعلام می‌کنند.

حجت الاسلام مختاری یادآورشد: شناخت و معرفتی که از دین و قرآن کریم در غرب ایجاد شده است، معلول رهنمودهای عالمانه امام راحل و انقلاب اسلامی است. امروز تحول جدیدی متاثر از انقلاب اسلامی ایران در زندگی مردم در دو قلمرو فرد و اجتماع ایجاد شده است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به رهنمودها و تدابیر رهبر معظم انقلاب، شعارهای بنیادین انقلاب اسلامی یکی پس از دیگری تحقق یافته است.

حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: امروز رهنمود و تدابیر رهبر معظم انقلاب دقیقا استمرار رهنمودها و تدابیر حضرت امام راحل و تداوم بخش آن می‌باشد که در جامعه اسلامی ایران امت نیز به پیروی از آن حرکت می‌کنند و می‌خواهند همان منویات امام در جامعه محقق شود.

وی اظهار داشت: مردم خصوصا کسانی که خود را در راه مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل شریک می‌دانند به این باور رسیده‌اند که رهبر معظم انقلاب همان مسیر امام راحل طی می‌کنند و شعارهای اصیل انقلاب را زنده نگه می‌دارند.

حجت الاسلام مختاری ظلم ستیزی، استکبار ستیزی، عدم صلح و سازش با مستکبران عالم خصوصا صهیونیسم بین‌الملل، دفاع و حمایت از نهضت‌های آزادی بخش و قیام‌های عدالت خواهانه خصوصا در برابر آمریکا و اسرائیل را بخشی از شعارهای انقلاب اسلامی ایران ذکر کرد.

این شخصیت بین‌المللی ادامه داد: امروز انتظار امت اسلام از ملت ایران حفظ وحدت و یکپارچگی در میان اقشار مختلف کشور می‌باشد، مسوولان و ملت ایران بدانند هر حرکتی که بوی اختلاف، تفرقه و جدایی از آن به مشام برسد آزادی خواهان جهان را متاثر خواهد کرد.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: مبادا دشمن بذر نفاق، تفرقه و جدایی را میان نیروهای انقلاب و اقشار مختلف مردم در جامعه ایجاد کند.

وی ابراز داشت: برخی از حرکت‌های مذبوحانه دشمن و نفاق در داخل و خارج از کشور دنبال ایجاد تفرقه در میان امت اسلام و تغییر معادلات به سمت استکبار جهانی می‌باشد.

حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: متصدیان امر که افتخار خدمت در نظام اسلامی را دارند باید پشت سرمقام معظم رهبری، وحدت و انسجام و یکدلی را مانند اول انقلاب حفظ کنند. البته این به معنای عدم وجود وحدت و یکپارچگی در جامعه نیست، ولی چون سنگرهای مهمی را پشت سرگذاشته‌ایم باید وحدت بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: کشور ما هم اکنون در حال مبارزه با دشمنان قسم خورده است وآنها بعد از انقلاب اسلامی با تمام وجود برای عدم پیشرفت انقلاب اسلامی دست به دست هم داده‌اند، ولی تاکنون ناکام مانده‌اند.

حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: امروز این انتظار وجود دارد که متصدیان امر و کسانی که در امور بین‌الملل مشغول فعالیت هستند به لحاظ فرهنگی حرکت‌های مثمر ثمرتر و حضور جدی‌تری در صحنه داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به آسیب‌ها وخطرات احتمالی که متوجه انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: امروز تفرقه به عنوان بزرگترین خطر آینده انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند. دشمنان چون از نظر نظامی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ناامید شده‌اند به روش‌های نوین روی آورده‌اند.

حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: ما باید با حفظ اصل وحدت کلمه و دفاع از رهبر معظم انقلاب، امید دشمن را به یاس تبدیل کنیم.

وی با اشاره به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل یادآورشد: حرکت‌های اخیر در جهان اسلام متاثر از انقلاب و بازتاب و انعکاس انقلاب اسلامی است. امروز تفکر احیاگرانه امام راحل و تفسیر عزت‌مندانه ایشان از دین اسلام در کشورهای اسلامی به ثمر نشسته و نتیجه آن را نیز در شرایط کنونی مشاهده می‌کنیم.

حجت الاسلام مختاری خاطرنشان کرد: استکبار جهانی به دلیل اینکه در ذات خود خوی استکباری، جهانخوارگی و توسعه طلبی دارد، دنبال این است حرکت‌های خودجوش مردمی و قیام ملت‌ها را به نفع خود تغییر و در راستای اهداف صهیونیسم بین‌الملل و استکبار جهانی مصادره نماید.

وی، از امت‌های اسلامی خواست با بیداری و هوشیاری مراقب باشند تحت تاثیر تبلیغات مستکبران عالم به سرکردگی آمریکا قرار نگیرند. /901/د102/ص

ارسال نظرات