۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۹۶۸۴۴
آیت الله طبرسی:

نهضت عظیم اسلامی با محوریت خاورمیانه در حال شکل‌گیری است

خرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ملت های آزادی خواه منطقه با تأسی از نهضت انقلاب اسلامی به دنبال بازپس گیری حق خود از حکومت های دیکتاتور و مستبد خود هستند، بیان داشت: نهضت عظیم اسلامی با محوریت خاورمیانه در حال شکل گیری است.
آيت الله نور الله طبرسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در همایش تجلیل از خادمان وقف استان که در امام‌زاده عباس ساری برگزار شد، با اشاره اهمیت وقف در دین مبین اسلام، گفت: وقف به عنوان یک صدقه جاریه همواره مورد تأکید علما و بزرگان دینی بوده است.

وی با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ وقف در سطوح مختلف جامعه افزود: متولیان این بخش باید با بهره گیری از امکانات موجود در جهت تبلیغ این فریضه مهم تلاش کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز فرهنگ مقدس وقف در جامعه کمرنگ شده است، بیان داشت: یکی از مهم‌ترین دلایل آن توجه بیش از حد مردم به امور دنیوی است که آنها را از مسائل معنوی دور کرده است.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که فرهنگ مقدس وقف باید در همه شئون زندگی ما وارد شود، ادامه داد: تقویت فرهنگ وقف سبب ماندگاری این فریضه مهم دینی خواهد شد.

امام جمعه ساری، پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را سبب احیای بسیاری از موقوفات دانست و خاطرنشان کرد: در زمان طاقوت موقوفات مورد هجمه قرار گرفت و از بین رفت که خوشبختانه بعد از انقلاب با فرمان امام راحل بسیاری از موقوفات گذشته نیز احیا شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درپیش بودن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: نهضت اسلامی به رهبری مرجعیت دینی و با همراهی ملت ولایت مدار ایران به پیروزی رسید.

آیت الله طبرسی همچنین به تحولات اخیر در برخی کشورهای عربی اشاره کرد و با بیان این که حوادث این کشورها برگرفته از نهضت عظیم اسلامی در ایران است، خاطرنشان کرد: این حرکت ها نشان می دهد که آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی به همه دنیا صادر شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ملت های آزادی خواه منطقه با تأسی از نهضت انقلاب اسلامی به دنبال بازپس گیری حق خود از حکومت های دیکتاتور و مستبد خود هستند، بیان داشت: نهضت عظیم اسلامی با محوریت خاورمیانه در حال شکل گیری است.

امام جمعه ساری با تأکید براین که امروز موج عدالت خواهی کل خاورمیانه را فرا گرفته است، تصریح کرد: امروز پس از گذشت بیش از سی سال از پیروزی شکوهمند این انقلاب شاهد آن هستیم که دامنه انقلاب اسلامی امروز همه دنیا را فرا گرفته است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امروز حسنی مبارک به سرنوشت محمدرضا پهلوی دچار شده است، تصریح کرد: عاقبت حکومت های مستند و دیکتاتور همین است و امروز موج اسلامی خواهی همه دنیا را فرا گرفته است.

هادی ابراهیمی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران، نیز در ادامه این مراسم گفت: همه واقفان، طلایه‌داران حفظ موقوفات هستند و خوب است که از این فرصت برای حفظ ارزش‌های اسلامی بهره‌گیری کنند.

وی افزود: امروز نگاه واقفان ما به سمت عاشورا و جریان عظیمی است که سید الشهدا(ع) ایجاد کرده ‌است.

ابراهیمی با بیان این که مازندران ملجأ و و پناه‌گاه امام‌زادگان بوده است، ادامه داد: اما اکنون امام‌زادگان پناه‌گاه همه آحاد مردم هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران، با یبان این که امروز نگاه واقفان ولایتمدارانه و بر اساس مبانی شیعی است، اظهار داشت: ترویج فرهنگ عاشورا و کمک به محرومان در داخل و خارج کشور از برکات دیگر وقف است.

وی با اشاره به تقارن هفته وقف با دهه فجر، افزود: با انقلاب اسلامی ما، مردم کشورهای تونس و مصر بیدار شدند و از حاکمان مستبد و سرسپرده خود بیزاری می‌جویند./950/پ202/س

ارسال نظرات