۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۹۶۸۵۲
حجت الاسلام قرائتی:

امروز به وقف در عرصه ازدواج جوانان نیازمندیم

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور با ابراز تاسف از افزایش سن ازدواج در جامعه اسلامی گفت: ازدواج مهمترین نیاز جامعه به عواید حاصل از وقف و موقوفات است.
درس اخلاق حجت الاسلام قرائتي در قم


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری بزرگداشت هفته وقف، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور در همایش « وقف ، احسان ماندگار » با تاکید بر لزوم استفاده از موقوفات بدون هدر رفتن مزایا و عواید گفت: رسانه ملی باید از زندگی واقفان به ویژه واقفان زن مستند ساخته و پخش کند تا عموم جامعه با این قهرمانان که در حیات خود از سرمایه زندگیشان گذشته اند، آشنا شوند.

وی با بیان این مطلب که موقوفات باید همچون مقام حضرت ابراهیم در سرزمین وحی، ماندگار شوند، اظهارکرد: سرمایه های ملی نباید در بانک ها انباشته شود بلکه می توان از طریق سنت نبوی و حکم الهی وقف این سرمایه ها را در راه ارتقای جامعه با پرهیز از هدر رفتن آنها بکار گرفت.

حجت الاسلام قرائتی اتخاذ تدابیر ویژه برای حفظ موقوفات را از ضرورت های روز جامعه دانست و تصریح کرد: وقف رابطه میان گذشته و آینده، تداوم حیات، وسیله نشر احسان و عامل مقابله با حرص و آز در ذات آدمی است بنابراین ترویج فرهنگ این سنت حسنه از ضروریات جامعه اسلامی محسوب می شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این مطلب که وقف ابزار مبارزه با بخل انسان است، عنوان کرد: تعدیل ثروت و ایجاد عدالت اجتماعی از دیگر نتایج مبتی است که با نهادینه سازی فرهنگ وقف در جامعه بدست می آید و خود زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات می شود.

وی پرداخت سنوات را مانع از پرداخت حقوق سازمان اوقاف توسط استفاده کنندگان از موقوفات ندانست و یادآور شد: ازدواج مهمترین نیاز امروز جامعه به عواید حاصل از موقوفات است چراکه متاسفانه شاهد افزایش سن ازدواج در جامعه اسلامی هستیم.

شایان ذکر است، همایش وقف ، احسان ماندگار یکشنبه 10 بهمن با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس ستاد اقامه نماز کشور و جمعی از شخصیت های کشوری و مذهبی در سالن همایش های وزارت کشور برگزار شد./919/د102/ع

ارسال نظرات