۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۹۷۰۶۱
از سوی مراجع تقلید؛

تمبر وقف و بقاع متبرکه امامزادگان قم رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ تمبر اختصاصی وقف و بقاع متبرکه امامزادگان قم همزمان با نخستین روز هفته وقف از سوی مراجع تقلید قم رونمایی شد.
وقف


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تمبر اختصاصی وقف و بقاع متبرکه امامزادگان شاخص قم همزمان با نخستین روز هفته وقف، پیش از ظهر امروز از سوی مراجع تقلید رونمایی شد.

براساس این گزارش، حضرت آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی از تمبر امامزاده موسی مبرقع(ع)، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از تمبر وقف و حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از تمبر امامزاده علی بن جعفر(ع) رونمایی کردند و حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی ساعتی دیگر از تمبر امامزاده ابراهیم(ع) رونمایی خواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید، حضرت آیت‌الله نوری همدانی پیش از مراسم رونمایی از تمبر امامزاده علی بن جعفر(ع) در سخنانی به اهمیت کار وقف اشاره کرد و گفت: در هر یک از خدمات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی که در جمهوری اسلامی ایران انجام می‌گیرد، جای پای اوقاف روشن است.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به موقوفات بسیار زیاد در ایران، اظهار داشت: یک ثلث تمام مستغلات کشور به هر شکلی وقف است که اگر احیا شود کار بسیار مهمی انجام شده است.

وی بر فرهنگ‌سازی وقف تأکید کرد و افزود: فعالیت‌های وقف در رسانه‌ها منعکس شود تا مردم آثار وقف را ببینند که اگر مردم با چشم خود منافع وقف را ببینند اثر بسیار زیادی داشته و بسیاری از خلأهای وقف پر می‌شود. /920/پ202/ع

ارسال نظرات