۱۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۹۷۱۲۷
فرمانده سپاه قدس گیلان:

دهه فجر الگویی برای جوامع آزادیخواه جهان است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره این که سی‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب با داشتن ویژگی‌ها و شاخصه‌هایی متفاوت با سال‌های گذشته است، اظهار داشت: دهه فجر امسال تبلوری از یک جامعه آرمان‌خواه و الگویی برای جوامع آزادیخواه جهان است.
دهه فجر
هامون محمدی، فرمانده سپاه قدس گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با اشاره این که سی‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب با داشتن ویژگی‌ها و شاخصه‌هایی متفاوت با سال‌های گذشته است، اظهار داشت: دهه فجر امسال تبلوری از یک جامعه آرمان‌خواه و الگویی برای جوامع آزایخواه جهان است.

وی گفت: امسال آغاز دهه مبارک فجر مصادف با ایام سوگواری ارتحال پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) است و باید برنامه‌های ویژه‌ای که متجلی مصیبت عظیم و سوگواری ائمه اطهار (ع) باشد، اجرا شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان این که از 16 تا 22 بهمن مصادف با حلول ماه ربیع‌الاول است، خاطرنشان کرد: نوع برنامه‌ها باید همراه با شور و شعف و امید باشد تا با ایجاد هم‌‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان‌های دولتی و مردمی، توجه بیشتری به منویات و تدابیر مقام معظم رهبری در آیین‌های گرامیداشت دهه فجر شود.

محمدی با اشاره به اجرای برنامه‌های دهه فجر از سوی سپاه قدس گیلان بیان داشت: هفت برنامه در نخستین روز از دهه فجر با عنوان «انقلاب اسلامی، ولایت فقیه، امام خمینی (ره) و رهبری» برگزار می‌شود.

وی ویزیت رایگان بیماران، رژه موتور سواران، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و اجرای مراسم صبحگاه سراسری در مدارس را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان از اجرای چهار برنامه در دومین روز از دهه فجر خبر داد و گفت: در این روز برنامه‌ها با عنوان «انقلاب اسلامی، پیامبر (ص)، وحدت و احیای ارزش‌های اسلامی» برگزار می‌شود.

محمدی راه‌اندازی مراسم هیأت‌های عزاداری در سطح استان و شهرستان ها را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و افزود: در 14 بهمن نیز که روز «انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد و شهادت» نامگذاری شده است، مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و جلسات سیاسی برگزار می‌شود.

وی به اجرای چهار برنامه دیگر در روز 15بهمن با عنوان «انقلاب اسلامی، قرآن، عترت و انتظار فرج» اشاره کرد و افزود: حضور اقشار مختلف مردم در نماز عبادی سیاسی جمعه، برگزاری مراسم شبی با قرآن در سطح دانشگاه‌ها و حلقه‌های شجره طیبه صالحان از مهم ترین برنامه‌ها است.

فرمانده سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: در روز 16 بهمن نیز شش برنامه با عنوان «انقلاب اسلامی، جوانان خودباوری و نهضت علمی» و در 17 بهمن نیز چهار برنامه در استان اجرا می‌شود.

محمدی به اجرای برنامه در روز «انقلاب اسلامی، استحکام خانواده، رسالت و منزلت زن» در 18 بهمن اشاره کرد و افزود: در این روز جشنواره استانی علمی دانش‌آموزان ممتاز، مخترع و مبتکر بسیجی، مسابقه کتابخوانی و همایش بصیرت خانواده کارکنان سپاه قدس استان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در روز 19 بهمن نیز برنامه سپاه با عنوان «انقلاب اسلامی، آمادگی دفاعی، بسیج و نیروهای مسلح» برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان برنامه سپاه قدس گیلان در روز 20 بهمن را با عنوان «انقلاب اسلامی، مردم ‌سالاری دینی، محرومیت‌زدایی و عدالت اجتماعی» عنوان کرد.

محمدی افزود: در 21 بهمن نیز 16 برنامه سپاه با عنوان «بصیرت دینی، انسجام ملی و استکبارستیزی» برگزار می‌شود که مهم ترین آنها جشنواره وبلاگ‌نویسی، مسابقه قرآن و عترت دانش‌آموزان دختر و پسر، همایش عفاف و حجاب و اعزام تیم‌های درمانی به روستاهای محروم است.

وی با اشاره به برنامه‌های آخرین روز از دهه فجر خاطرنشان کرد: در این روز برنامه‌ها با عنوان «انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان حضور گسترده اقشار مردم گیلان در راهپیمایی 22 بهمن را پایان‌بخش برنامه‌های دهه فجر عنوان و خاطرنشان کرد: 22 بهمن نمایش بزرگ اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی است./950/پ202/س
ارسال نظرات