۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۹۷۳۹۹

پروژه مطالعات قرآنی خاورشناسان اجرا می‌شود‌

خبرگزاری رسا ـ مدیرگروه علوم قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم از اجرای کلان‌پروژه مطالعات قرآنی خاورشناسان خبر داد.
حجت الاسلام سعيد بهمني


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سعید بهمنی، مدیرگروه علوم قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم، با اشاره به پروژه بررسی مطالعات قرآنی خاورشناسان اظهار داشت: این پروژه به شش بخش تقسیم که در هر بخش با تمرکز به موضوعی عرصه خاورشناسی بررسی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: «خاورشناسی با تکیه بر قرآن‌پژوهی»، «خاورشناسی و رویارویی با صاحب مبلغ قرآن»، «خاورشناسان و معارف قرآن»، «خاورشناسی و تاریخ» و «خاورشناسی و علوم قرآنی» از جمله عناوین بخش‌های این پروژه محسوب می‌شود.

مدیر گروه علوم قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم تصریح کرد: در این پروژه سعی بر این است تا آثار خاورشناسان در مطالعات اسلام‌پژوهی بررسی و اثر آنها نقد شود.

حجت‌الاسلام بهمنی با اشاره به دیگر موضوعات قابل بررسی در این پروژه گفت: «مفاهیم و اصطلاحات»، «خاستگاه شرق‌شناسی»، «انگیزه و اهداف خاورشناسان»، «خدمات و خیانت‌ها» و «آثار مشهور و جریان‌ساز قرآن‌پژوهی معاصر» از دیگر موضوعات این کلان پروژه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه معارف قرآن از اهمیت فراوانی برخوردار است، اذعان داشت: در بخشی از این پروژه به بررسی مطالعه قرآن برای غربیان پرداخته و اهمیت ترجمه قرآن و مجادلات درباره آن تبیین می‌شود.

مدیرگروه علوم قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم تصریح کرد: با توجه به اهمیت قرآن اصالت مفاهیم قرآنی مربوط به الفاظ الله، الله اکبر و بسم الله الرحمن الرحیم پیگیری شده و چگونگی کتاب شدن قرآن و تجسد خدا در دین مسیح تبیین می‌شود.

حجت‌الاسلام بهمنی خاطرنشان کرد: بخشی از این کلان‌پروژه به تاریخچه مکاتب تفسیری و هرمنوتیکی کتاب مقدس به همراه نقد و تطبیق آن با قرآن پرداخته و انگیزه‌ها و اهداف خاورشناسان را ارزیابی می‌کند./919/د102/ع

ارسال نظرات