۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۹۸۱۲۳
محتوای تبلیغ (9) ؛

سالنامه تبلیغی 1390 منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ سالنامه تبلیغی 1390 هجری شمسی به منظور بهره‌برداری از مناسبت‌های تاریخی و یادآوری مبلغان منتشر شد.
سالنامه تبليغي 1390


حجت الاسلام سید کریم آقامیری، گردآورنده سالنامه تبلیغی 1390 هجری شمسی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزای رسا گفت: در راستای پشتیبانی از فعالیت های تبلیغی مبلغان دینی سالنامه تبلیغی 1390 منتشر شده است.

وی در ادامه افزود: این سالنامه در برگیرنده حوادث مهم تبلیغی ماه های قمری، شمسی و میلادی است.

حجت الاسلام آقا میری اظهار داشت: مبلغان دینی می توانند از موضوعات مطرح شده در این سالنامه به عنوان محور سخن و سخنوری و برداشت‌های تبلیغی استفاده کرده و رسالت تبلیغی خویش را ایفا کنند.

مدیر اداره محصولات فرهنگی مرکز فرهگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به وظیفه خطیر مبلغان دینی در انتقال معارف دینی و تنویر افکار مخاطبان و بهره برداری از مناسبت‌های تاریخی، یادآوری و درس آموزی از تاریخ، انتشار این سالنامه دارای اهمیت است.

وی یادآور شد: افزون براین موارد جامعه هدف این سالنامه، مبلغانی است که در طول سال در مناسبت‌های مذهبی و ملی، ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی و رخدادهای تاریخی در ماه‌های محرم، صفر و رمضان، سخنرانی می کنند و به دنبال برآوردن انتظارات مخاطبان خویش هستند.

حجت الاسلام آقا میری تأکید کرد: بخشی از دغدغه های مهم مبلغان تهیه متن و محتوای سخن برای ایراد سخنرانی و منبر و دستیابی به منابع مورد اطمینان تاریخی و متون دینی است، از این رو این سالنامه عمده نیازها و انتظارات آنان را فراهم می سازد.

وی در مورد ویژگی‌های این سالنامه تصریح کرد: بیان مناسبت‌های مهم قمری، شمسی و میلادی، بیان تقویم عبادی روز، بیان تقویم از نگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، دارا بودن موضوعات سخنرانی و بخش یادداشت مبلغ،‌ از ویژگی های این سالنامه است.

مدیر اداره محصولات فرهنگی مرکز فرهگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی بیان داشت: بیان مناسبت‌های تاریخی به صورت فشرده و گسترده، دارا بودن موضوعات سخنرانی و متن آماده از منابع دینی و مانند آن، مورد اطمینان و مستند بودن متون تهیه شده از مزایای این سالنامه است.

وی ادامه داد: همچنین فشردگی محتوا و رعایت انسجام، رعایت تناسب وقت در خصوص مناسبت‌های روز، تناسب موضوع سخن با مهم‌ترین رخداد تاریخی آن روز، اختصاص روزهای جمعه  به موضوعات خاص حضرت ولی عصر(عج)، اختصاص روزهای پنج شنبه به پاسداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و انقلاب و پرداختن به موضوعات شهید و شهادت، تنظیم سوژه‌های سخنرانی و گستردگی موضوعات از دیگر مزایای این سالنامه است.

حجت الاسلام آقا میری در پایان گفت: موضوعات معارفی، سیاسی، اجتماعی و بهداشت عمومی، اخلاق، مهدویت، دفاع مقدس و شهادت، انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی(ره) از موضوعات مطرح شده در این سالنامه است./919/ت 302/ن

ارسال نظرات