۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۹۸۱۲۹
تولیت آستانه کریمه اهل بیت:

حرکت بر مدار اسلام رمز موفقیت انقلاب مردم مصر بود

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع)، حرکت بر مدار ارزش های اسلامی را رمز موفقیت مردم مصر در برابر رژیم مستبد این کشور دانست و انقلاب آنها را الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي در مراسم توديع و معارفه توليت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع)، عصر یک شنبه در دیدار مسؤولان اداره کل فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی قم، با اشاره به جایگاه و موقعیت دانشگاه جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای استان ابراز داشت: در حال حاضر این مراکز ابزار و کار برای مردم ایجاد می‌کنند و سبب اشتغال زایی در جامعه می‌شوند.

وی بیان داشت: باید سرمایه گذاری بیشتری بر روی رشته‌های دانشگاهی مورد نیاز جامعه صورت گیرد تا اشتغالزایی در جامعه رونق خاصی پیدا کند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) در ادامه با اشاره به روایاتی سعی و تلاش را یکی از مهم ترین عناصر در زندگی انسان ها دانست و بیان داشت: بر اساس آموزه های دینی هر کس تلاش و کوشش بیشتری بکند، موفقیت بیشتری نیز نصیب وی خواهد شد و ما باید به این اصل توجه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: اگر جامعه‌ای خواهان ترقی و رشد است، باید از امکانات و ابزارهایی که خداوند در اختیارش قرار داده است به خوبی استفاده و آنها را بهینه در جهت ترقی و کمال بکار گیرد.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود، به تحلیل و بررسی تحولات روز جهانی پرداخت و گفت: شاید برخی ها اعتراض و قیام مردم کشورهای مصر و تونس را به مسائل اجتماعی از قبیل بیکاری و امور اقتصادی ربط دهند اما باید گفت آنها از وضع موجود و ظلم و ستم دیکتاتورهای حاکم خسته شده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بیان داشت: مردم کشور تونس و مصر زمانی که قیام و تظاهرات کردند شعارشان الله اکبر بود و مردم این کشور‌ها بدلیل مشکل اقتصادی قیام نکردند واقعیت اینست که از وضعیت موجود خسته شده بودند.

وی حرکت بر مدار اسلام را رمز موفقیت مردم مصر دانست و با بیان اینکه انقلاب مردم این کشور برگرفته از انقلاب اسلامی ایران بود و شباهت هایی نیز با هم داشت، اظهار کرد: مردم تظاهر کننده مصری در شعارهای شان نشانه های اسلام خواهی وجود داشت و این مساله نیز منجر به پیروزی آنان شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات