۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۹۸۴۷۵
عضو مجلس خبرگان رهبری:

یادواره شهدای روحانی، تجلیل از مشعلداران دین است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با گرامی‌داشت نام و یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس گفت: برگزاری یادواره شهدای روحانی، تجلیل از مشعلداران دین و ستارگان ارشاد است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز در مراسم یادواره شهدای روحانی این شهرستان که با حضور  جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه کشور، امام جمعه نکا، نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بهشهر و خانواده های معظم شهدا، در حسینیه قتلگاه بهشهر برگزار شد، با گرامی‌داشت نام و یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدای روحانی، تجلیل از مشعلداران دین و ستارگان ارشاد است که به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

حجت الاسلام و المسلمین جباری افزود: آنان به مقام وجه اللهی رسیدند و ما اگر با تقوا زندگی کنیم بعد از پایان عمر شاید به این درجه نرسیم و با آن فاصله داشته باشیم.

وی با اشاره به این که شهدا «عند ربهم یرزقون» اند، بیان داشت: شهدا ستارگان ارشاد و هدایت دین، مجاهدین فی سبیل الله و متقین هستند و دارای مقام و رتبه ای بالا در نزد خداوند هستند.

حجت الاسلام و المسلمین جباری تصریح کرد: یادواره شهدای روحانی یادواره بزرگداشت علم و عمل و دین است و ما بسیار دیر توفیق و فرصت بهره‌مندی از این گونه بزرگداشت‌ها را پیدا کرده‌ایم.

وی با گرامی‌داشت نام و یاد شهید هاشمی نژاد از این روحانی مبارز به عنوان گوهر بزرگ علم و ادب و روشنگری نام برد که عمر با برکت خود را برای اعتلای اسلام و ایران عزیز گذراند و در زمان اختناق شدید رژیم شاهنشاهی دست از مبارزه علیه آنان بر نداشت تا به شهادت رسید.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که یکی از شهدای روحانی ما دارای سرنوشتی در شهادت است که در تاریخ شهادت مازندران منحصر به فر است، خاطر‌نشان کرد: شهید حجت الاسلام حبیب الله شریعتی فر به گونه‌ای شهید شد که شاید چنین شهادتی برای هیچ فردی غیر از آنانی که بدست ریگی به شهادت رسیدند، اتفاق نیفتاده است.

حجت الاسلام و المسلمین جباری افزود: این شهید ارزشمند در جنگل های آمل به شهادت رسید که ایشان و فرزند سپاهی‌شان را در مقابل چشمان زن و فرزندانشان به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: شهدا بزرگ‌ترین معلم اخلاق و پرهیزکاری بوده‌اند و شهدای روحانی علاوه بر توفیق در خدمت‌رسانی تبلیغ و دین، همچون دیگر رزمندگان در صحنه نبرد با کفار مقابله کرند تا اسلام و ایران اسلامی سرافراز و عزیز باقی بماند.

گفتنی است، همچنین در این مراسم همچنین پیام خانواده شهید بزرگوار اهل قلم و اندیشه آیت‌الله مجاهد سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد نیز قرائت شد./950/پ202/س
ارسال نظرات