۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۹۸۴۸۶
با حضور علما و روحانیان مازندران؛

مراسم چهلمین روز ارتحال حجت الاسلام و المسلمین ایازی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد ایازی، امروز در شهرستان بهشهر برگزار شد.
مرحوم ايازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد ایازی، مسؤول حوزه علمیه جعفریه رستمکلای بهشهر امروز با حضور آیات نظری، طبرسی، جمعی از مسؤولان استانی و طلاب و روحانیان در مسجد جامع رستمکلا برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که با حضور یکپارچه مردم وفادار به علما و روحانیت در مسجد جامع رستمکلا برگزار شد، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران به تبیین نقش علما و روحانیت در جامعه اسلامی پرداخت.
 
همچنین مراسم ختم قرآن از آغازین ساعات این مراسم از سوی قاریان برتر استان و شهرستان نیز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رسا، کتب زندگی علامه ایازی و دو فرزند برومندشان و همچنین سخنرانی های علامه ایازی و حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد ایازی نیز از سوی طلاب حوزه جعفریه رستمکلا به در نمایشگاهی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد ایازی متولد شهر نجف اشرف و تنها یادگار آیت‌الله علامه ابوالحسن ایازی از علمای بنام استان مازندران است که بعد از رحلت پدر نه سال مسئولیت اداره حوزه علمیه جعفریه رستمکلا را عهده‌دار بوده است و در طول این دوران طلبه های فراوانی را به جامعه و اسلام تحویل داده است.

از جمله ویژگی ها و خصایص ممتاز این عالم بزرگوار مردم داری، تواضع، سادگی و طبع بلندش بود که ایشان را از سایرین متمایز کرده و سبب ارج و قرب بی نظیری در جامعه و در بین طلاب شده است.

مرحوم محمد جواد ایازی در طول دوران حیات خود و بعد از رحلت پدر بزرگوارشان از علاقه‌مندان خاص به اهل بیت(ع) بوده و سخنرانی‌ها و روضه خوانی‌های وی زبانزد خاص و عام بود.

از این روحانی وارسته چهار فرزند به یادگار مانده که حجت الاسلام مرتضی ایازی به عنوان فرزند ارشد ایشان اکنون عهده‌دار مسئولیت حوزه علمیه جعفریه رستمکلا است.

گفتنی است، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد ایازی در سن 48 سالگی و در پی بیماری دارفانی را وداع گفت و در روز 18 دی ماه در یک تشییع جنازه بی نظیر در جوار پدر بزرگوار و برادر ارجمندشان، در حوزه علمیه جعفریه رستمکلا آرام گرفت./950/پ202/س
ارسال نظرات