۰۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۹۸۸۵۱
نماینده ولی فقیه در گیلان:

رهبر معظم انقلاب در ساده‌زیستی الگوی رهبران دنیا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایشان در ساده‌زیستی و مدیریت الگوی همه رهبران دنیا هستند.
نماينده ولي فقيه در گيلان


به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، روز گذشته در دیدار مدیرکل و کارکنان دیوان محاسبات استان در رشت، با تبریک مبعث رسول اکرم(ص) به موج اسلام خواهی در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: این موج اسلامی درحال جهانی شدن است و انشاء الله در آینده ای نه چندان دور همه دنیا را فرا خواهد گرفت.

امام جمعه رشت، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پرچم دار این خیزش اسلامی در دنیا معرفی کرد و افزود: امروز ملت های آزادی خواه دنیا و به ویژه خاورمیانه به تأسی از ملت ایران حرکت های آزادی خواهانه خود را آغاز کردند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی اشاره کرد و گفت: امروز کشورهای دنیا از ایران به عنوان یک کشوری مقتدر و تأثیر‌گذار در دنیا یاد می‌کنند که این به برکت اسلام ناب محمدی است.

وی در ادامه سخنان خود به نقش دیوان محاسبات در کشور اشاره کرد و گفت: این مجموعه وظیفه نظارت بر عملکرد مسؤولان در حفظ بیت‌المال را بر عهده دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به کارکنان دیوان محاسبات استان گفت: در اجرای حدود الهی سخت‌گیر و در تشخیص حق واقع‌‌نگر باشید و نگذارید حق کسی ضایع شود و یا افرادی حق دیگران را پایمال کنند.

امام جمعه رشت به بخشی از نامه امام علی(ع) به کارگزاران حکومتی آن دوران اشاره کرد و افزود: حضرت در آن نامه کارگزارانش را به دوری از اسراف و صرفه‌جویی در بیت المال مسلمین سفارش کردند.

وی با تأکید براین که مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور باید از هر‌گونه اقدامات خلاف قانون پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از مدیران و نمایندگان که تلاش در طولانی کردن مقام خود دارند، توصیه‌های غیرمعقول و مشروع می‌کنند که این مغایر با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید براین که باید در نظام اسلامی با هرگونه رشوه خواری، راند و پارتی بازی به شدت برخورد شود، ادامه داد: امروز وظیفه دستگاه‌های نظارتی و قضایی در این خصوص بسیار سنگین است و نباید در این خصوص هیچ‌گونه مسامحه‌ای صورت گیرد.

امام جمعه رشت با بیان این که برخورد با مفسدان اقتصادی یک خواست عمومی است، تصریح کرد: این افراد کسانی هستند که میلیاردها تومان از صندوق بیت المال سوء استفاده کردند؛ اجرای قانون در خصوص این افراد یک ضرورت است تا جامعه در مسیر صحیح گام بردارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به ساده‌زیستی امام راحل و مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: کارگزاران نظام اسلامی باید این دو بزرگوار را الگوی خود قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی ادامه داد: امام راحل یک قالی در خانه داشت و دستور داد آن را بفروشند و صرف نیازمندان کنند و رهبرد معظم انقلاب اسلامی نیز یک خانه در تهران دارند که اجاره داده و با اجاره بهای آن زندگی خود را اداره می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که رهبرمعظم انقلاب اسلامی از هر لحاظ به ویژه ساده زیستی و زهد مالی در خط امام راحل حرکت می کنند، تصریح کرد: جامعه اسلامی نیز باید همین مسیر را ادامه دهد.

وی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یک زاهد به تمام معنا یاد کرد و ادامه داد: ایشان در ساده زیستی و مدیریت الگوی همه رهبران دنیا هستند.

امام جمعه رشت همچنین به بخشی از مشکلات گیلان اشاره کرد و ادامه داد: محرومیت گیلان در سرسبزی هایش پنهان است و متأسفانه در گذشته تلاش چندانی برای رفع محرومیت‌ها در این استان صورت نگرفت؛ اما خوشبختانه در طول سال‌های اخیر قدم‌های مثبتی در این خصوص از سوی دولت برداشته شده است./950/پ202/س

ارسال نظرات