۰۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۹۸۸۶۶
کارشناس مسائل خاورمیانه:

بیداری اسلامی در منطقه اجازه تنفس به آمریکا نخواهد داد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل بین المللی و خاورمیانه، با اشاره به تحولات بیدارگرایانه در منطقه خاورمیانه، موج خیزش اسلامی را متاثر از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: این خیزش اجازه نخواهد داد آمریکا در منطقه نفس بکشد.
مجتبي فردوسي پور رييس اداره خاورميانه وزارت امور خارجه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجتبی فردوسی پور رییس اداره خاورمیانه وزارت امور خارجه و از کارشناسان مسائل بین المللی شامگاه سه شنبه در همایش مقاومت و بیداری اسلامی که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، با اشاره به تحولات اخیر در منطقه و خیزش امت اسلامی تاکید کرد: خیزش بیداری امت اسلامی منبعث و مولود انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به فرازهایی از بیانات امام راحل در خصوص مسائل جهان اسلام، تاکید کرد: تامل و درنگی در بیانات گهربار امام راحل نشان می دهد که گویی آن یار سفر کرده امروز این بیانات و سخنان را ایراد کرده اند.

فردوسی پور خاطرنشان کرد: امام راحل با بیانات خود مردم را هوشیار و بیدار کردند و امروز بحمدلله شاهد امواج و تفکر انقلاب اسلامی در کشورهای مختلف جهان هستیم.

وی ابراز داشت: حزب الله و جریان های مقاومت فلسطین نیز با توکل به خدا و روحیه ایمانی و خودباوری توانستند هیمنه رژیم صهیونیستی و اسرائیل را درهم بشکنند و آنها را زمین گیر کنند.

این استاد دانشگاه در تحلیل خود از موج بیداری و خیزش اسلامی عربی در کشورهای منطقه، تصریح کرد: بیداری اسلامی و دینی اجازه تنفس را به آمریکا در منطقه خاورمیانه نخواهد داد.

فردوسی پور با بیان اینکه منشا تحولات تونس و مصر بحران های اجتماعی نیست، گفت: امروز مردم کشورهای مختلف به صحنه آمده اند و اینها همه به برکت موجی است که انقلاب اسلامی ایران در منطقه ایجاد کرده است و امیدواریم این خیزش ها به ثمر بنشیند.

وی ابراز داشت: امروز استکبار جهانی، آمریکا و رژیم صهیونیستی همه ترفندها و نقشه های خود را نقش برآب شده می بینند و در مقابل مردم کشورهای مختلف بیدار و هوشیار شده اند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات