۰۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۹۸۹۶۱

ششمین جشنواره ورزشی طلاب سراسر کشور در مشهد آغاز ‌شد

خبرگزاری رسا ـ ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب و روحانیان بسیجی سراسر کشور در شهر مشهد مقدس آغاز شد.
ششمین جشنواره ورزشی طلاب سراسر کشور در مشهد آغاز ‌شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،  ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب و روحانیان بسیجی سراسر کشور، شامگاه 4 اسفند ماه در مشهد آغاز شد و این مسابقات به مدت چهار روز تا هفتم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام جواد جان نثاری، مسوول تربیت بدنی سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور، شامگاه چهارشنبه، 4 اسفند ماه در مراسم افتتاحیه مسابقات ورزشی طلاب بسیجی در مشهد با اشاره به اهمیت ورزش گفت: جایگاه ورزش در قشر روحانی بسیار مهمتر است چرا که روحانیت باید از میادین ورزشی صدور معنویت داشته و و نبض کار به دست آنان باشد تا قاطبه جامعه از ورزشکاران در همه سطوح و اقشار از جمله روحانیت الگوگیری کند.

حجت الاسلام جان نثاری با تأکید بر برنامه ریزی جهت تقویت الگوهای ورزش اسلامی اظهارداشت: خروجی این جشنواره ها باید معنویت افزایی و صدور معنویت و بصیرت در جامعه باشد.

وی افزود: در این عرصه هم رهبر معظم انقلاب، بهترین الگوی ماست، ایشان یک ورزشکار به تمام معنا و علاقمند به کوهنوردی ووالیبال است و بر ورزش های دسته جمعی در میان خواهران وبرادران تأکید دارند.

 مسوول تربیت بدنی سازمان بسیج طلاب و روحانیان تصریح کرد: مشکلی که در عرصه ورزش حوزه های علمیه با ان مواجه هستیم، این است که برخی تصور می کنند پرداختن به ورزش آنان را از تحصیل بازمی دارد، در حالی که اینگونه نیست و این دو منافاتی با هم ندارند. بایستی با رفتار خوب و موفقیت های ورزشی، ضمن تأمین سلامت روح، در عرصه تحصیل نیز خوش درخشید. 

وی ابراز داشت: طی توافقنامه ای که با سازمان بسیج کشور منعقد شده است، به ازای هر حوزه مقاومت بسیج، یک مجموعه ورزشی 300 متر خواهیم داشت.

در ادامه این مراسم، تقی ملا، جانشین سازمان ورزش بسیج کشور گفت: ما نمی خواهیم تیم های باشگاهی و ملی ما افرادی باشند که هیچ سنخیتی با این نظام و انقلاب ندارند.در آینده نزدیک قله های ملی به دست ورزشکاران بسیجی فتح خواهد شد.

جانشین سازمان ورزش بسیج کشور بیان داشت: در طول سال مسابقات قهرمانی کشوری در 25 رشته برای خواهران و برادران بسیجی برگزار می شود. در هشت رشته ورزشی نیز در داخل بسیج، لیگ برگزار می شود.

وی افزود: به اذعان داوران، مسابقات بسیج، از نظر سطح کیفی، فنی و برگزاری قابل قیاس با مسابقات فدراسیون نیست، بسیاری از عوامل برگزار کننده مسابقات کاراته بسیج، در فدراسیون فعال هستند.و تیم های مختلف این سازمان به مسابقات بین المللی اعزام می شوند.

ملا یادآور شد: اخیرا در مسابقات بحرین، در مجموع مدال ها، مقام دوم و در بخش آقایان مقام نخست را کسب کردیم وتا چند روز آینده نیز تیم کاراته به مالزی اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به حمایت مالی این سازمان از ورزشکاران بسیجی خاطرنشان کرد: هنر ما سینه سپر کردن در مقابل فتنه گران است.

گفتنی است این مسابقات با همکاری سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور و سازمان ورزشی سپاه امام رضا(ع) از فردا به مدت چهار روز در رشته های تیراندازی، شنا و فوتسال در مشهد برگزار می ود./930/پ201/ص

ارسال نظرات