۰۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۹۹۰۵۸
آیت الله مقتدایی:

حوزه تا سال ها از برکات رهنمودهای رهبر انقلاب در سفر به قم استفاده خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه، حضور روحانیان و حوزویان را در عرصه های مختلف نظام مثمر ثمر دانست و تاکید کرد: امروز نیاز به حضور روحانیان در بخش های مختلف احساس می شود.
هفتمين اجلاسيه جامعه مدرسين حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه های علمیه عصر پنج شنبه در مراسم اختتامیه هفتمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به سفر پرخیر و برکت ده روزه اخیر رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم، ابراز داشت: حوزه تا سال ها از برکات رهنمودها و بیانات و دیدگاه های ایشان استفاده خواهد کرد.

آیت الله مقتدایی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت آموزش و پرورش در کشور، حضور طلاب و روحانیان را در آموزش و پرورش مثبت ارزیابی و تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به اقدامات و هماهنگی های انجام شده، راه تعامل و تفاهم بیشتر این دو نهاد مهم در کشور فراهم شده است.

وی ادامه داد: تفاهم نامه ای بین وزارت آموزش و پرورش و مرکز مدیریت حوزه های علمیه داریم که وزیر آموزش و پرورش نیز آن را امضا کرده است و ما نیز این مساله را در شورای عالی طرح خواهیم کرد تا پس از تایید نهایی آن را امضا کنیم.

آیت الله مقتدایی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تحول در حوزه های علمیه، تصریح کرد: ایشان تاکید کردند که یکی از مصادیق تحول این است که حوزه پاسخگوی نیازها باشد و این مساله باید تحقق پیدا کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: در حال حاضر در بخش های مختلف نظام نیاز به حوزه و حوزویان کاملا احساس می شود و حضور حوزویان در عرصه های مختلف بسیار تاثیرگذار است.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به فعالیت مثبت شوراهای استانی حوزه های علمیه، اظهار داشت: راه اندازی این شوراها برکات بسیار خوبی را به همراه داشته است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات