۰۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۹۹۱۶۴
آیت الله نمازی:

مجلس خبرگان بنگاه اقتصادی نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان، اظهار نظر رییس دفتر مجلس خبرگان مبنی بر مصمم بودن هاشمی رفسنجانی برای شرکت در انتخابات آتی این مجلس را نوعی بدعت خواند و گفت: مجلس خبرگان بنگاهی اقتصادی نیست که افراد برای ریاست یا نیابت آن به تبلیغات رسانه‌ای متوسل می‌شوند.
آيت الله نمازي
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله عبدالنبی نمازی امام جمعه کاشان در خطبه‌‌های این هفته نمازجمعه کاشان با انتقاد از اظهارنظر رییس دفتر مجلس خبرگان رهبری مبنی بر مصمم بودن هاشمی رفسنجانی برای شرکت در مجلس خبرگان رهبری آن را یک بدعت خواند و اظهار داشت: این اعمال و اظهارنظرها با قداست مجلس خبرگان تناسبی ندارد و در جایگاهی که محل حضور فقها و مجتهدان است دنبال منصب و جایگاه بودن نارواست.

وی با تأکید بر این که در سابقه فعالیت 30 ساله مجلس خبرگان هیچ‌گاه کاندیداتوری برای مجلس خبرگان رسانه‌ای نشده خاطرنشان کرد: در این مدت هیچ‌گاه نه رییس و نه سایر اعضای هیئت رئیسه خودشان را کاندیدا نمی‌کردند، بلکه به اصرار و پیشنهاد دیگران به صحنه می‌آمدند چراکه می دانستند این کار دور از شأن روحانیت است.

عضو خبرگان رهبری به ریاست چندین دوره آیت‌الله مشکینی در مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: در این چند دوره هیچ وقت ایشان خود داوطلب این جایگاه نبود بلکه کس دیگری با وجود ایشان جرأت نمی‌کرد که کاندیدای این سمت شود./924/د102/گ
ارسال نظرات