۰۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۹۹۱۶۸
حجت الاسلام قرائتی:

قرآن کریم جامع‌ترین کتاب پاسخگویی به شبهات است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور، قرآن کریم را جامع‌ترین و کامل‌ترین کتاب پاسخگویی به شبهات دانست و تصریح کرد: این کتاب الهی پاسخگوی همه نیازهای بشری است و نباید از آن غافل شد.
حجت الاسلام قرائتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، عصر شنبه در جمع دانشجویان دانشکده علوم قرآنی استان در محل اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران، قرآن کریم را سیمای خداوند دانست و گفت: متأسفانه هنوز نتوانستیم مفاهیم عمیق قرآنی را درک کنیم.

وی با تأکید براین که در هر آیه و کلمه قرآن کریم یک مبحث عمیق علمی نهفته است، خاطرنشان کرد: بنده با بیش از سی سال سابقه فعالیت های قرآنی هنوز به عمق این معجزه الهی پی نبرده‌ام.

حجت الاسلام قرائتی، قرآن کریم را عامل حیات دانست و با اشاره به این که روح قرآن هنوز روشن نشده است، خاطرنشان کرد: پاسخ هرسؤال این نظام هستی در قرآن کریم وجود دارد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور، قرآن کریم را جامع‌ترین و کامل‌ترین کتاب پاسخگویی به شبهات دانست و تصریح کرد: این کتاب الهی پاسخگوی همه نیازهای بشری است و نباید از آن غافل شد.

حجت الاسلام قرائتی به خیزش های مردمی در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: این حرکت های مردمی به دلیل عمل نکردن حاکمان آنها به کلام الهی است.

وی با بیان این که امروز مردم منطقه بیدار شدند، خاطرنشان کرد: دلیل بدبختی حکومت های منطقه پیروی از جبارهای تاریخ بوده است، این درحالی است که قرآن هزار و 400  سال پیش گفته بود از این گونه افراد اطاعت نکنید.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که ظاهر و باطن قرآن کریم باید با هم دنبال شود، ادامه داد: آموزه‌های قرآنی زندگی سعادتمندانه را پیش روی انسان قرار می‌دهد.

حجت الاسلام قرائتی با تأکید بر برگزاری جلسات تفسیر قرآن در مساجد، دانشگاه ها، مدارس و حوزه‌های علمیه‌ بیان داشت: روحانیان باید زمینه برگزاری این گونه جلسات معنوی و علمی را بیشتر در جامعه فراهم کنند.

وی با بیان این که طلاب و دانشجویان باید از اوقات فراغت خود نهایت استفاده را ببرند، ادامه داد: نباید اوقات فراغت طلاب به بیهودگی صرف شود.

رییس ستاد اقامه نمازبا اشاره به این که خوشبختانه در طول چند سال اخیر اقدامات مثبتی در جهت شناساندن مفاهیم عمیق الهی در جامعه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: البته این هنوز کافی نیست و تا رسیدن به مقصد نهایی فاصله داریم که باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به دانشجویان دانشکده علوم قرآنی گفت: نگاه به دارالقرآن نباید تنها باید هدف گرفتن مدرک باشد، بلکه باید در روح قرآن بسیج شویم و مفاهیم ناب الهی را درک کنیم.

رییس ستاد اقامه نمازکشور در پایان با تأکید براین که سازمان اوقاف و امور خیریه باید به سوی تدبر حرکت کند، ادامه داد: در حال حاضر برنامه‌های قرآنی این سازمان بیشتر در حوزه تلاوت خلاصه شده است که باید بیشتر به سوی تدبر سوق داده شود./950/پ202/س
ارسال نظرات