۰۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۹۹۱۷۸
حجت الاسلام قرائتی:

گسترش دروس تفسیر قرآن و نهج البلاغه در حوزه‌ علمیه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قرائتی با اشاره به راه‌اندازی معاونت تهذیب در مرکز مدیریت حوزه علمیه‌ گفت: اگر نهج البلاغه و تفسیر قرآن در حوزه‌های علمیه بیشتر دنبال شود دیگر نیازی به معاونت تهذیب نداریم، چون این نعمت بزرگ و مطالب بیان شده در آن عامل تزکیه و تهذیب است.
حجت الاسلام قرائتي
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، امروز در گردهمایی ائمه جماعات و مدیران ستاد اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان در ساری‌ با تأکید بر نهادینه‌کردن فرهنگ نماز‌خوانی در سطح جامعه‌ گفت: اگر نماز جماعت آن‌گونه که در آیات و روایات آمده در جامعه دنبال شود همه مشکلات و ناهنجاری‌ها مرتفع خواهد شد.

وی با تأکید بر احیا‌ی واقعی نماز در جامعه‌ خاطرنشان کرد: امروز احیا‌ی نماز در سطوح مختلف جامعه بر عهده طلاب و روحانیان است.

حجت الاسلام قرائتی با بیان این که هیأت امنا‌ی مساجد باید از تنوع حضور افراد مناسب برخوردار باشند، ادامه داد: باید از توان نسل جوان و افراد تحصیل کرده نیز در هیأت امنای مساجد بیشتر بهره گرفته شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر این که روحانیت و پیش نماز مساجد باید هر روز مطالب و مسائل تازه ای را برای مخاطبان خود بیان کند، بیان داشت: محور سخنرانی امام جماعت مسجد باید کلام الهی و آموزه های قرآنی باشد و سعی شود از بیان مطالبی که در صحت آن شک وجود دارد خودداری شود.

وی با اشاره به این اگر سخنان یک روحانی مفید و نو باشند به یقین استقبال مخاطب از سخنان او بیشتر خواهد شد، ادامه داد: طلبه و روحانی باید از بیان مطالبی که سبب بدگمانی مخاطب از روحانیت شود به شدت پرهیز کند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید براین که همه فعالیت‌های دینی و فرهنگی باید در مساجد متمرکز شود، ادامه داد: تمرکز همه امور دینی در مساجد باید با محور روحانیت دنبال شود.

حجت الاسلام قرائتی، مسجد را بهترین پایگاه برای جذب نسل جوان معرفی کرد و بیان داشت: فضای مساجد باید به گونه‌ای باشد که زمینه حضور بیشتر جوانان را فراهم کند.

وی با بیان این که متأسفانه قرآن همچنان در جامعه مهجور است، اضافه کرد: طلاب و روحانیان به عنوان کسانی که در عرصه دینی وظیفه سنگینی برعهده دارند باید همه توان خود را برای خارج کردن قرآن از مهجوریت به کار گیرند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی معاونت تهذیب در مرکز مدیریت حوزه علمیه‌ گفت: اگر نهج البلاغه و تفسیر قرآن در حوزه‌های علمیه بیشتر دنبال شود دیگر نیازی به معاونت تهذیب نداریم، چون این نعمت بزرگ و مطالب بیان شده در آن عامل تزکیه و تهذیب است.

حجت الاسلام قرائتی با تأکید براین که سخنرانی کوتاه، به روز، بدون الفاظ متراکم، مورد نیاز و مخاطب پسند باید به صورت جدی مورد توجه طلاب و روحانیان قرار گیرد، افزود: اگر می‌خواهیم تعداد مخاطلبان سخنان ما هر روز بیشتر شود باید از ابتکارها و ابزارهای روز تبلیغی بهره گیریم.

رییس ستاد اقامه نماز کشور، تقویت ارتباط روحانیت با نسل جوان جامعه را ضروری خواند و بیان داشت: نسل جوان جامعه ما امروز گروه هدف دشمنان نظام اسلامی هستند که روحانیت باید با ارتباط عاطفی بیشتر با این قشر آنها را توطئه‌های دشمنان آگاه کند.

وی در ادامه سخنان خود شمارش نعمت‌های خداوند متعال و شناساندن آن به مردم را عاملی مهم و تأثیرگذار در ترویج فرهنگ نماز‌خوانی در جامعه دانست و تصریح کرد: به کاربستن این مسأله راه دعوت مردم به نماز است.

مدیر بنیاد مهدویت کشور در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های این بنیاد در‌ کشور‌ گفت: امروز آمریکا و رژیم صهیونستی آینده جهان را از آن خود می‌دانند و این مسأله را به صورت جدی در دنیا تبلیغ می‌کنند.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به این که دشمنان امروز همه تلاش خود را برای شبهه افکنی در جوامع به کار بسته‌اند، خاطرنشان کرد: امروز آموزش دوره‌های کوتاه مدت مهدویت در سطح جامعه مسآله‌ای ضروری است که بنیاد مهدویت چند سالی است که این دوره ها را در کشور برگزار می‌کند.

وی همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی مهدویت برای روحانیت را ضروری خواند و ادامه داد: امروز وظیفه روحانیت در پاسخگویی به شبهات دینی در جامعه بسیار سنگین است./950/پ202/س
ارسال نظرات