۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۹۹۲۴۸
با حضور حجت الاسلام قرائتی؛

مسجد محمد رسول الله ساری افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ مسجد بزرگ محمد رسول الله (ص) مرکز مازندران افتتاح و به بهره برداری رسید.
مسجد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مسجد حضرت محمد رسول الله(ص) ساری شب گذشته با حضور آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، حجت الاسلام قرائتی، رییس سازمان حج و زیارت کشور، استاندار و جمعی از مسؤولان استانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

آیت الله نور‌الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، در این مراسم به نقش تاریخی مساجد در تقویت ارزش های دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: مسجاد همواره در طول تاریخ مأمن و پناهگاه مردم بوده است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که مسجد افزون بر جایگاه عبادی محل رسیدگی به امور مردم و عامل وحدت مسلمانان نیز است، ادامه داد: نهضت انقلاب اسلامی نیز از مساجد آغاز شد.

وی در ادامه بر برگزاری جلسات قرآن و نهج البلاغه با حضور نسل جوان در مساجد تأکید کرد و گفت: روحانیان باید زمینه حضور بیشتر جوانان در مساجد را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار رسا، مسجد محمد رسول الله(ص) ساری
در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع و زیربنا هزار و 500 متر مربع در میدان ولی عصر(عج) و محل عبور زائران حرم رضوی احداث شده است.

بر اساس این گزارش، این مسجد از سوی آقای اسماعیل خلیلی،
 خیر سارو در مدت چهار سال و با اعتباری معادل پنج میلیارد تومان شامل زمین و ساختمان به بهره برداری رسیده است.

این مسجد بزرگ دارای شبستان، محراب، اتاق فرهنگی، کتابخانه، آبدارخانه، کفشداری، رستوران، سالن اجتماعات و جایگاه سخنرانی و اتاق آموزشهای قرآنی است.

دو گلدسته در ورودی مسجد به طول 63 متر مربع به بهانه عمر 63 ساله پیامبر اعظم(ص) احداث شده که نمای زیبایی به مثابه مسجد النبی در آن منقش شده است./950/پ202/س

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷
چه جالب
0
0