۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۹۹۳۶۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

بصیرت و معرفت دینی مهم‌ترین سلاح در برابر توطئه‌های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، آگاهی، بصیرت و تقویت معرفت دینی در نسل جوان را مهم‌ترین سلاح برای مقابله با توطئه‌های نرم دشمنان عنوان کرد.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جمع دانش آموزان دبیرستان معارف اسلامی صدرای رشت، با اشاره به نقش تأثیر‌گذار دبیرستان‌های معارف اسلامی در تقویت باورهای دینی در دانش‌آموزان گفت: نهادهای آموزشی نقشی اساسی در ارتقای سطح باورهای دینی و معرفتی نسل جوان دارند.

وی با اشاره به این که امروز همه توان نظام سلطه در جهت تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان خلاصه شده است، افزود: شناخت باورهای دینی، دانش آموزان را در مقابل جنگ نرم بیمه می کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: اگر دانش آموزان را به علم و ایمان مجهز کنیم، هیچگاه در برابر دشمنان با مشکل روبرو نخواهند شد و جوانانی آگاه به مسائل روز به جامعه تحویل خواهیم داد.

حجت الاسلام یاری با تأکید براین که تقویت ارزش‌های دینی در نسل جوان جامعه باید رویکرد اصلی نظام آموزشی کشور باشد، ادامه داد: دانش آموزان امروز گروه هدف دشمنان هستند که باید از آنها مراقبت شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که دشمنان اسلام هیچ‌گاه مواضع خصمانه خود در برابر نظام اسلامی را کنار نخواهند گذاشت، تصریح کرد: به همین دلیل با ابزار گوناگون سعی در ضربه‌زدن به این نظام الهی هستند.

حجت الاسلام یاری، اسلام و ارزش‌های اسلامی را عامل اصلی دشمنی استکبار جهانی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: سلطه‌گران امروز در قالب جنگ نرم در مقابل ملت ایران قرار گرفتند و سعی دارند با همجمه‌ها و توطئه‌های گسترده فرهنگی نسل جوان جامعه ما را از دین و ارزش‌های اسلامی دور کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان‌ آگاهی، بصیرت و تقویت معرفت دینی در نسل جوان را مهم‌ترین سلاح برای مقابله با توطئه‌های نرم دشمنان عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های دینی و فرهنگی کشور باید در جهت تقویت این سه اصل مهم در نسل جوان بیشتر تلاش کنند.

حجت الاسلام یاری، به شرایط فرهنگی موجود در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: هدف و انگیزه همه هجمه‌های دشمن، تحریف در محتوا، مسائل و اعتقادات دینی است.

وی در ادامه بر نقش معلمان و مربیان آگاه و توانمند در تعمیق باورهای دینی در دانش‌آموزان تأکید کرد و اظهار داشت: باید توان علمی و پژوهشی مربیان و معلمان ارتقا یابد.

حجت الاسلام یاری‌ زمینه و شرایط برای بالندگی نسل جوان را فراهم دانست و اظهار داشت: گفتمان‌های دینی باید به شیوه‌های مختلف ادامه داشته باشد و یکی از برنامه‌های سال آینده سازمان تبلیغات برگزاری کارگاه‌های آموزشی در همین زمینه است.

وی افزود: خدا را سپاسگزاریم که دبیرستان‌های معارف اسلامی صدرا چنین دانش آموزانی با ضریب هوشی بالایی دارند و این موفقیت تنها با توکل، تلاش، اراده راسخ، راهنمایی و هدایت آموزگاران میسر می‌‌شود./950/پ202/س

ارسال نظرات