۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۹۹۴۱۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

مراسم تحویل سال نو در 50 امامزاده مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزای مراسم تحویل سال نو در پنجاه امامزاده شاخص استان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزای مراسم تحویل سال نو درپنجاه امامزاده شاخص استان خبر داد.

وی با اشاره به این که مازندران دارای هزار و 262 بقعه امامزاده است، بیان داشت: 198 مساجد بین راهی در سطح مازندران وجود دارد که 72 مسجد در مسیر راه مسافران قرار گرفته است و بستری فراهم شد تا زائران بتوانند از ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی این اماکن استفاده کنند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به سابقه طولانی این عید باستانی، فلسفه تحویل سال و آغاز سال جدید که شادمانی روحی و معنوی را در میان مردم ایجاد می‌کند، عنوان کرد: یکی از سنت‌های قدیمی ایرانیان در عید نوروز به خصوص در لحظه تحویل سال، حضور در جوار مشاهد و اماکن و کسب بهره معنوی از این اماکن برای سال جدید است.

وی گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و تقویت روحیه معنوی مردم ولایتمدار استان مراسم تحویل سال نو را در جوار امامزادگان شاخص استان با حضور مسؤولان، خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، واقفان، خیران، موحدان خداجوی و عموم مردم همراه با برنامه های متنوع دینی و فرهنگی برگزار می شود.

حجت الاسلام سهرابی، ارائه خدمات رسانی را از سوی خادمان بقاع امامزادگان مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام سال نو و ورود مسافران به استانی که نخستین مرکز شیعی در کشور بوده است لازم است به بهترین نحو پذیرایی و خدمات رسانی صورت گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که امسال بیشترین مسافران بومی استان و کشور در مجاورت امامزادگان بودند، گفت: بر اساس امکان سنجی، نیاز و استقبال مسافران تدابیری امسال در برنامه‌ها تدوین شده ستاد تسهیلات سفر اندیشیده شد تا در کنار اماکن متبرکه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، معنوی و اقتصادی که موجب جذب گردشگر می‌شود، فراهم شود.

حجت الاسلام سهرابی با تأکید بر اهمیت و جایگاه امامزادگان و بقاع متبرکه در ایام نوروز و لحظه تحویل سال و حضور گسترده مردم در ایام نوروز سال گذشته در این اماکن، تصریح کرد: به دلیل همین اهمیت، اداره کل اوقاف و امور خیریه به همین عنوان ویژه برنامه‌ای برای ایام نوروز طراحی کرده است.

وی برگزاری مسابقات قرآنی را در امامزادگان ضروری دانست و گفت: مدیران داخلی و روحانیان فرهنگی امامزادگان باید در برگزاری مسابقات فرهنگی و معنوی که می‌تواند ریشه در شیعی بودن مازندران را نشان دهد برگزار شود.

حجت الاسلام سهرابی افزود: مساجد و بقاع امامزادگان مازندران باید از لحاظ بهداشتی و نظافت همه جانبه که بتواند شأن و جایگاه یک مکان الهی را داشته باشد مورد توجه مسؤولان مرتبط قرار گیرد./950/ت302/س
ارسال نظرات