۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۹۹۴۷۷

بیش از دو سوم مساجد مازندران فاقد امام جماعت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه مازندران با اشاره به وجود بیش از چهار هزار مسجد در مناطق مختلف استان، گفت: تنها حدود هزار و 200 مسجد استان از امام جماعت روحانی بهره‌مند هستند.
مدير حوزه هاي علميه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه های علمیه مازندران، چهارشنبه شب در مراسم آموزش مدیریت فرهنگی و تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد استان در ساری، با اشاره به نقش دینی و معنوی مساجد در طول تاریخ، گفت: نخستین مأموریت پیامبر اسلام برای آغاز مأموریت خطیرشان، ساخت مسجد بود که این نشان دهنده اهمیت نقش مسجد در دین مبین اسلام است.

وی با بیان این که بیشترین مخالفت‌ها در طول تاریخ با مساجد ها بوده است، افزود: هجمه های دشمنان اسلام در قرون اخیر در ابتدا نسبت به مسجد صورت گرفته است.

حجت الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود با تأکید براین که فعالان مساجد باید در خانه خدا برای خدا کار کنند، تصریح کرد: تنها کاری که با نیت الهی صورت پذیرد ثمره می دهد و در غیر این صورت سر از شیطان و طاغوت در خواهد آورد.

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران به برخی احکام مسجد اشاره کرد و با بیان این که کسی که از روحی آلوده برخوردار است جایش در مسجد نیست، ادامه داد: خادمان مساجد باید باطن و جسم خود را از هرگونه آلودگی دور کنند.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که خدمت در مسجد به هرشکلی و در هر لباسی مهم است، افزود: هر زمینی که درآن مسجد بنا نهاده شده است مورد عنایت خدا قرار گرفته و ما نیز باید تلاش کنیم که با اعمالی درست و خداپسندانه مورد عنایت خداوند قرار گیریم.

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران، همه مساجد را شعبه ای از مسجد الحرام دانست و گفت: نخستین نقطه ای که حکومت اسلامی در آن آغاز شده است همین مسجد بوده است و حکومت واحد جهانی نیز با ظهور حضرت ولی عصر(عج) در مسجد روی خواهد داد.

حجت الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که نقش امام جماعت در مساجد نقشی کلیدی است از ائمه جماعات مساجد به عنوان هسته مرکزی یک مسجد یاد کرد و ادامه داد: اگر مسجدی فاقد امام جماعت باشد به طور یقین میزان حضور مردم نیز کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به این که حضور امام جماعات روحانی در هر مسجدی سبب رونق آن مسجد خواهد شد، خاطرنشان کرد: همه برنامه‌های دینی و فرهنگی یک مسجد باید با محوریت روحانی آن مسجد صورت پذیرد تا از رونق و استقبال بهتری برخوردار باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران با اشاره به وجود بیش از چهار هزار مسجد در مناطق مختلف استان گفت: تنها حدود هزار و 200 مسجد استان از امام جماعت روحانی بهره مند هستند و نماز جماعت به صورت مداوم برگزار می شود.

حجت الاسلام طاهری با بیان این که متأسفانه بیش از دو هزارو800 مسجد مازندران فاقد امام جماعت هستند، ادامه داد: باید تدابیری اتخاذ شود تا این کمبود جبران شود.

وی با اشاره به این که حوزه‌های علمیه تنها مرکز دینی برای تأمین ائمه جماعات سطح مساجد هستند، خاطرنشان کرد: باید با همراهی و حمایت از این مراکز دینی در تربیت طلاب جوان تلاش بیشتری شود.

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران با بیان این که ائمه جماعات، کانون های فرهنگی مساجد و فعالان عرصه فرهنگی باید با ارتباط بیشتر با نسل جوان آنها با مراکز حوزوی بیشتر آشنا کنند، تصریح کرد: مساجد بهترین مکان برای شناسایی نوجوانان برای هدایت به حوزه های علمیه به منظور ادامه تحصیل است.

حجت الاسلام طاهری، تقویت حوزه‌های علمیه را سبب تعمیق باورهای دینی در سطح جامعه دانست و بیان داشت: امروز تقویت این مراکز تأثیرگذار دینی سبب تقویت شریعت محمدی خواهد شد./950/پ202/س
ارسال نظرات