۱۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۹۹۵۸۵
عفت شریعتی:

اقامه حجاب وجه مشترک قیام های کشورهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، وجه مشترک تمامی قیام هایی که در هفته های اخیر در کشورهای مختلف رخ داده است را اقامه نماز و حجاب و عفاف عنوان کرد.
عفت شريعتي، نماينده مردم مشهد در مجلس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، عفت شریعتی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، روز گذشته در جمع مربیان موسسه ریحانه النبی مشهد، با بیان اینکه بیداری جهان اسلام نشانه رخداد بزرگ جهانی یعنی ظهور حضرت مهدی(عج) است، بیان کرد: جهان در آستانه تحول است و ایران در این تحول نقش اساسی را دارد.

وی با اشاره به اینکه رشد فکری مردم ایران با روشنگری طلاب و امام خمینی محقق شد، تأکید کرد: در حال حاضر بعد از 32 سال شاهد هستیم که ثمره انقلاب اسلامی ایران به بیداری، قیام و نهضت های آزادی بخش رسیده است.

شریعتی وجه مشترک تمامی قیام هایی که در هفته های اخیر در کشورهای مختلف رخ داده اقامه نماز و حجاب و عفاف عنوان کرد و یادآور شد: در بحرین، مصر، تونس و سایر کشورها مردم با اقامه نماز جماعت در میدان های اصلی شهر خواستار حکومت الهی شدند و قیام کردند همچنین در این کشورها زنان پوشش اسلامی خود را حفظ کردند و این امر بیانگر آن است که حجاب از پایه های قیام مردم جهان بوده است.

وی با بیان اینکه نماز مردم این کشورها همانند نمازهای مردم ایران در ابتدای انقلاب است، اذعان داشت: این مردم اسلام، قرآن و عترتی که در ایران می بینند را الگوی خود قرار داده اند و حتی بعد از پیروزی شان نیز ایران را به عنوان الگوی خود انتخاب می کنند زیرا کشور ما را یک کشور موفق می دانند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمن دریافته دیگر نمی تواند با جنگ و تحریم اقتصادی با ایران مقابله کند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر رواج بی بند و باری و فسق و فجور در جامعه، تنها تیری است که دشمنان این مرز و بوم در دست دارند تا بدین ترتیب سایر کشورها با مشاهده بی بندوباری در ایران از الگو قرار دادن این کشور منصرف شده و گمان کنند که اشتباه کرده اند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش استکبار علیه ایران و آرمان ها و ارزش های اسلامی در این کشور است، گفت: فتنه سال گذشته و اتفاقاتی که در 25 بهمن امسال رخ داد از سوی افرادی بود که ظاهر مسلمانی نداشتند و معتقد به حجاب و عفاف نبودند.

حرکت های مردمی تنها فعالیت موثر در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است

شریعتی با تأکید بر اینکه برای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب در جامعه باید از راهکارهای مختلفی بهره برد، ادامه داد: در این عرصه تنها فعالیتی که می تواند موثر واقع شود حرکت های مردمی است و در انقلاب اسلامی ایران هم شاهد بودیم که مردم به صورت خودجوش و بدون دستورالعمل های دولتی و رسمی از امام حسین(ع) و قیام وی الگوبرداری کرده، عاشقانه وارد عرصه شده و انقلاب را به پیروزی رساندند.

وی افزود: اقامه عزای امام حسین(ع) و پوشیدن لباس سیاه در ایام محرم به دلیل صدور بخشنامه و دستورالعمل دولتی نبوده است بلکه خود مردم وارد عرصه شده و فعالیت کردند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خطاب به مربیان با بیان اینکه شما باید اول از خود و خانواده خود در بحث حجاب و عفاف وارد شوید، ادامه داد: پیامبر(ص) نیز در ابتدای رسالت خود مامور شد ابتدا خانواده خود را به خدای متعال دعوت کند.

امروز ایجاد روحیه بصیرت و آگاهی در مردم از اهمیت بالایی برخوردار است

وی دنیا را دهکده جهانی عنوان کرد و یادآور شد: در عصر امروز و وجود فناوری های مختلف ایجاد روحیه بصیرت و آگاهی در مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

شریعتی ابراز کرد: باید شبکه های مختلف را رصد کرده و برای فرزندان این کشور برنامه ریزی کنیم تا آن ها در نظم زندگی عفاف و حجاب را فراگیرند.

وی با بیان اینکه مشکل در جامعه ما از جایی شروع شده است که جامعه وظیفه تعلیم و تربیت را برعهده مدارس و دانشگاه ها گذاشت، افزود: این درحالی است که اثربخشی و کارایی خانواده در چنین موضوعاتی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید به جریان هایی که در جامعه رخ می دهد توجه کنیم، تصریح کرد: حجاب و عفاف تنها به اسلام مربوط نیست بلکه در تمامی ادیان بحث عفاف و حجاب مطرح شده است.

وی با اشاره به فعالیت امید بخش مدارس قرآن در سال جاری، ابراز کرد: در اجرای طرح عفاف و حجاب و مدارس قران باید به گونه ای ساماندهی صورت گیرد که از سرعت کار کم نشده و برنامه ها به همایش و برنامه های آیینی محدود نشود بلکه باید این برنامه بیشتر جنبه عملکردی داشته باشند.

شریعتی با تأکید بر تبیین فلسفه عفاف و حجاب از آیات قرآن به کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: فرهنگ معنوی و دینی ما با عاشورا گره خورده و عاشورا مبنای انقلاب ایران است./934/پ201/ص
ارسال نظرات