۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۹۹۶۵۲
در سالروز تاسیس کانون های فرهنگی مساجد؛

ائمه جماعات و مسؤولان فرهنگی خوزستان تجلیل می شوند

خبرگزاری رسا ـ در آیین گرامی داشت سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ، فعالان، مدیران، ائمه جماعات و مسؤولان فرهنگی استانی و شهرستانی تجلیل می شوند.
حسين براتي، مسؤول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خوزستان
حسین براتی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از راه اندازی واحد هنری از سال آینده در این دبیرخانه خبر داد و گفت: واحد هنری در راستای ساماندهی و پیگیری مجموعه کارهای هنری دبیرخانه مساجد در سطح استان با همکاری رابطان شهرستانی ایجاد می شود.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان، با بیان اینکه باید در کنار امور فرهنگی، فعالیت های هنری نیز در کانون های مساجد استان انجام گیرد، تصریح کرد: باید بخش هنری را در کانون های مساجد تقویت کنیم و متناسب با رشته های مورد نظر، دوره آموزشی برگزار شود.

این مقام مسؤول، با بیان این که یکی از راه های جذب جوانان و نوجوانان به سمت مسجد و کانون استفاده از ابزار هنر و شرکت در جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری از جمله سرود، نشریه و ورزش است، افزود: با ابزارهای فرهنگی و هنری در مسجد و کانون، جوانان و نوجوانان تحت تأثیر قرار می گیرند و می توان از این طریق پیام مسجد را به جامعه و به خصوص جوانان رساند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با اشاره به برگزاری جشنواره نور چشم (نماز)، خاطر نشان کرد: این جشنواره در چند رشته به میزبانی اداره ارشاد شهرستان شوشتر در اوایل سال 90 برگزار می شود.

وی با بیان این که در سال جاری جشنواره فرهنگی ورزشی کانون های مساجد توسط کانون تخصصی ورزش در 4 رشته در سطح استان و شهرستان اهواز برگزار شد، اضافه کرد: این جشنواره در سال آینده به صورت استانی در رشته های فوتسال، تنیس، شنا، تیراندازی و کوهنوردی برگزار می شود.

براتی با اشاره به این که جشنواره نور چشم و دیگر جشنواره ها در تقویم فرهنگی اداره کل ارشاد گنجانده می شود، اظهار داشت: دراین راستا با لحاظ کردن این جشنواره ها در تقویم فرهنگی و هنری اداره کل، از مشکلاتی که پیش روی ادارات شهرستانی قرار داشته، برطرف می شود.

براتی، از برگزاری آیین هجدهم اسفندماه بزرگداشت سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خبر داد و ادامه داد: این مراسم باید در شهرستان ها با شکوه و به نحو احسن به اجرا درآید و برنامه استانی نیز هفته آینده با حضور مسؤولان استانی برگزار خواهد شد و در آن از فعالان، مدیران، ائمه جماعات و مسؤولان فرهنگی استانی و شهرستانی تجلیل می شوند./945/پ202/ص
ارسال نظرات