۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۹۹۶۷۸

لوح فشرده بهجة الفقیه در قم تولید شد

خبرگزاری رسا ـ لوح فشرده مجموعه آثار حضرت آیت الله محمدتقی بهجت(ره) با عنوان«بهجة الفقیه» در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید شد.
نرم افزار


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ سید مهدی هاشمی، مدیر بخش خدمات فرهنگی معاون بازرگانی مرکز نور در گفت وگو با خبرنگاران گفت: لوح فشرده مجموعه آثار حضرت آیت الله محمدتقی بهجت(ره) با عنوان«بهجة الفقیه» در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید شد.

وی هدف از تولید این لوح فشرده را تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان حوزه و دانشگاه عنوان کرد.ادامه داد: این لوح فشرده که به صورت کتابخانه ای و شخصیت محور تدوین شده است، حاوی متن کامل 7 عنوان در 16 جلد از آثار آیت الله بهجت(ره) می باشد.

سید مهدی هاشمی بهجة الفقیه، استفتائات و جامع المسائل را بخشی از کتاب های این لوح فشرده معرفی کرد و اظهارداشت: مناسک حج و عمره،‌ رساله توضیح المسائل، وسیلة النجاة و مباحث الاصول از دیگر کتب موجود در این لوح فشرده است.

وی بیان داشت: متن کامل کتاب 43 جلدی جواهر الکلام فی شرح شرائع الاسلام، جستجو در بیش از 21 هزار باب و عنوان از طریق فهرست گزینشی، ارائه 40 تصویر و صوت مربوط به معظم له در بخش نگارخانه از قابلیت های دیگر این لوح فشرده است.

هاشمی به قابلیت های پژوهشی لوح فشرده «بهجة الفقیه» اشاره کرد و افزود: امکان مقایسه متن یک یا دو کتاب با یکدیگر، متن کامل قرآن کریم با امکان جستجو به همراه ترجمه آیات، 10 عنوان لغت‌نامه در 62 جلد با امکان جستجو، یادداشت‌برداری، ذخیره، ویرایش و چاپ متن از دیگر قابلیت های این مجموعه ارزشمند است.

مدیر بخش خدمات فرهنگی مرکز نور به بیان قابلیت های صوتی و تصویری این لوح فشرده پرداخت و گفت: دروس خارج فقه آیت الله بهجت(ره) در پنج DVD عرضه شده است و در برگیرنده موضوعاتی همچون کتاب الصلوة، کتاب الزکاة، کتاب الخمس، کتاب الحج و کتاب الجهاد است.

وی در پایان گفت: ارائه فهرست درختی مباحث به همراه امکان پخش صوتی هر درس و جستجو در عناوین فهرست درختی مباحث هر درس از جمله موضوعات این نرم افزار است./919/پ203/ع

ارسال نظرات