۰۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۱۱۴۶۳
نماینده ولی فقیه در همدان:

روز قدس هدیه امام خمینی به جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه همدان با اشاره به اهمیت روز قدس، حضور آحاد ملت در این راهپیمایی را خواستار شد و افزود: ایستادگی در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی توصیه اکید امام راحل به جهان اسلام بود.
حجت الاسلام والمسلمين غياث الدين طه محمدي، نماينده ولي فقيه و امام جمعه همدان


حجت‌الاسلام والمسلمین غیاث‌الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حضور آحاد ملت در این راهپیمایی را خواستار شد و افزود: یکی از مسائل مهمی که امام راحل بسیار روی آن تاکید داشتند همراهی و کمک به برادران مسلمان فلسطینی و ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی بود. 

امام جمعه همدان دفاع از مظلوم را برگرفته از آموزهای دینی و روایات دانست و تصریح کرد: حضرت علی(ع) فرمود؛ با ظالم دشمن باشید و به مظلوم کمک کنید و در روایتی دیگر آمده؛ هرکس بانگ کسی را بشنود که از مسلمانان مددخواهی می‌کند و به یاری اش نشتابد، مسلمان نیست.

وی مقاومت در برابر استکبار جهانی را یک وظیفه همگانی دانست و خاطر‌نشان کرد: وظیفه امت اسلامی و مظلومان جهان است که در مقابل ظلم بایستند و انزجار از ظالم و پشتیبانی از مظوم را اعلام کنند، و همین امر سبب شد امت اسلام در ‌32 سال پایداری و برگزاری روز قدس، همگام با مردم مظلوم فلسطین رو در روی رژیم غاصب صهیونستی و بزرگ‌ترین حامی آنها آمریکا و انگلیس، در روز جهانی قدس بایستند.

امام جمعه همدان در ادامه بیان کرد: حوزه علمیه همدان به تبعیت از امام راحل و مقام معظم رهبری همراه با مردم شهید پرور استان مانند سال‌های قبل در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت خواهند کرد.

وی در پایان کمک به مردم قحطی زده سومالی را واجب دانست و اظهار کرد: وظیفه دیگری که به عهده ما است کمک به برادران عزیز سومالیایی است که در اثر خشکسالی و قحطی شدید نیاز به یاری دارند، امیدوارم روزه‌داران در حد توان به پیروی از امام علی(ع)، رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید در کمک به این مردم نیازمند قدم بردارند./927/ت302/س

ارسال نظرات