۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۷۵۴۹۴۱
حجت‌الاسلام روانبخش در گفت‌وگو با رسا:

عملیات وعده صادق، ایران را ابرقدرت جهانی معرفی کرد/ اقتدارمان را مدیون رهبر انقلاب هستیم

عملیات وعده صادق، ایران را ابرقدرت جهانی معرفی کرد/ اقتدارمان را مدیون رهبر انقلاب هستیم
منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عملیات وعده صادق را به اصطلاح عامیانه دست‌گرمی توصیف کرد و گفت: غرب و رژیم صهیونیستی می‌دانند که موشک‌های اصلی جمهوری اسلامی در این عملیات به کار گرفته نشد.

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش، منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی را نقطه عطفی در تاریخ اسرائیل عنوان کرد و گفت: اسرائیل هیچ وقت اینطور مورد حمله واقع نشده بود؛ البته این عملیات نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی هم بود؛ جمهور اسلامی هیچ گاه با چنین حجم سنگینی علیه اسرائیل وارد عمل نشده بود.

منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فوائد و ثمرات این حمله را بسیار زیاد توصیف کرد و اظهار داشت: یکی از فوائد این حمله، تنبیه اسرائیل است؛ اگر اقدامی انجام نمی‌شد، دشمن بیشتر پیشروی می‌کرد؛ حتی اگر این حمله به جنگ بیانجامد، به حتم کفه فایده این عملیات بیش از هزینه آن بوده است.

وی حمله جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی را یادآور عملیات سال 1359 در حمله همزمان 140 هواپیمای جنگنده ایران به عراق تشبیه کرد و ابراز داشت: عملیات دیشب ضرب شصتی سنگین برای اسرائیل بود.

حجت‌الاسلام روانبخش در بیان دومین نکته مهم عملیات وعده صادق را پی بردن آمریکا، اروپا و اسرائیل به ضعف گنبد آهنین و سامانه‌های دفاعی ناوهای آمریکایی و اروپایی عنوان و تصریح کرد: این‌ها می‌دانند که پایگاه‌ها و ناوهای نظامیشان به جمهوری اسلامی نزدیک است و با حمله همزمان چندصد پهپاد و موشک به این‌ها، اثری از اروپا و آمریکا در منطقه باقی نمی‌ماند.

منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: از سویی کشورهایی که برای جلوگیری از حمله ایران به رژیم صهیونیستی واسطه شدند به قدرت جمهوری اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی و همپیمانان آن پی بردند و عقلانی است که در ارتباط با اسرائیل تجدید نظر کنند و به دنبال تقویت ارتباط با جمهوری اسلامی باشند.

وی با مد نظر قرار دادن پیام‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی عملیات وعده صادق برای منطقه و جهان گفت: دیپلماسی در دولت قبل با میدان هماهنگ نبود، بنابراین دیپلماسی مانع میدان می‌شد اما امروز دولت و دیپلماسی با جریان نیروهای نظامی و امنیتی همراه است و این همراهی و هماهنگی توانست این اقتدار را به رخ مردم منطقه و جهان بکشاند.

حجت‌الاسلام روانبخش تصریح کرد: با عملیات دیشب همه دنیا به قدرت واقعی ایران پی بردند و در عمل ایران به عنوان یک ابر قدرت واقعی به رسمیت شناخته شد.

منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تحلیل پاسخ رژیم صهیونیستی در مقابل وعده صادق دو فرض را در نظر گرفت و توضیح داد: اگر رژیم صهیونیسیت اقدامی انجام ندهد زمینه را به طور کامل در عرصه سیاسی و مشروعیت باخته است و کسی برای آن اعتباری قائل نمی‌شود؛ در فرض دوم هم که بخواهد اقدامی انجام دهد، ایران برای مراحل بعدی فکر کرده است و این عملیات اصطلاحاً دست گرمی بود.

وی ادامه داد: هنوز موشک‌های اصلی جمهوری اسلامی وارد عمل نشده است؛ غرب می‌داند که قدرت ایران بسیار بیش از این است و اگر بخواهند کاری کنند مورد حمله شدید ایران اسلامی قرار خواهند گرفت؛ این بار غرب و رژیم صهیونیستی در پازل ایران بازی می‌کند.

حجت‌الاسلام روانبخش نتیجه گرفت: در هر دو فرض اسرائیل باخته است و جمهوری اسلامی پیروز میدان است؛ باید به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که ایران اسلامی را به این عزت نفس، قدرت و جایگاه رسانده است آفرین گفت.

ارسال نظرات