۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۷۵۵۰۵۸

بازار مرغ در معرض تهدید گرانفروشی نهاده

بازار مرغ در معرض تهدید گرانفروشی نهاده
وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به انجمن جوجه یک روزه به گرانفروشان این نهاده که عاملی برای به هم ریختن بازار مرغ می‌شوند، هشدار داد.
وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به انجمن تولید کنندگان جوجه یک روزه هشدار داد که با گرانفروشان و متخلفان برخورد جدی خواهد شد.در این نامه آمده است که جوجه یک روزه نهاده مهم تولید مرغ است و گرانی آن تولید مرغ را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بازار را به هم می‌ریزد.
با اینکه نرخ مصوب جوجه یک روزه 16 هزار و 900 تومان است اما به گفته مرغداران برخی فروشندگان قیمت های بالاتر از 25 هزار تومان می‌فروشند. قیمت مرغ چند ماهی است به ثبات رسیده و در محدوده کیلویی 85 هزارتومان به فروش می رود اما افزایش قیمت نهاده می‌تواند این ثبات را به هم بریزد. مرغداران می‌گویند سال 1402 هم گرانفروشی جوجه یک روزه تولید را کم کرد و روی قیمت بازار تاثیر گذاشت.
در این نامه که با امضای مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی به انجمن تولید کنندگان جوجه یک روزه ارسال شده، تاکید شده است که بر خلاف توافقات قیمت جوجه گوشتی یک روزه بالا رفته که باعث تنش در بازار و دلسردی مرغداران می‌شود. گرانی جوجه یک روزه هزینه تولید را افزایش می‌دهد و عرضه در بازار کم می‌شود. 16 درصد هزینه تولید مرغ به جوجه مربوط می‌شود.
منبع: فارس
ارسال نظرات