۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۱۰۰۲۴۵
آیت الله استادی:

خدمات شایان آیت الله مرعشی نجفی برهیچ کس پوشیده نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با تجلیل از شخصیت علمی و اخلاقی مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی، کتابخانه این مرجع تقلید فقید را یکی از بهترین کتابخانه های جهان اسلام دانست.
سخنراني آيت الله استادي در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عصر پنجشنبه در اختتامیه کنگره بین المللی حضرت آیت الله مرعشی نجفی(ره) که در مرکز جهانی علوم اهل بیت(ع) قم برگزار شد، با تجلیل از شخصیت این عالم ربانی، تصریح کرد: خدمات شایان مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی برکسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه خدمت به مکتب اسلام و اهل بیت(ع) برای کسانی محقق می شود که زمینه های این کار در درونشان وجود دارد، ادامه داد: اهتمام ویژه آن عالم فقید سعید به جمع آوری و حفظ میراث اهل بیت بسیار حایز اهمیت است.

آیت الله استادی، کتابخانه حضرت آیت الله مرعشی نجفی را یادگار ماندگار این مرجع تقلید فقید دانست و اضافه کرد: مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی در زمانی که مساله جمع آوری نسخ خطی دینی در حوزه جایگاه چندانی نداشت، نسبت به این مساله همت گماشت و با فقر و نداری به دنبال کتاب رفت.

آیت الله استادی گفت: اگر تلاش های مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی در این راستا نبود، آثار ما از بین می رفت و تنها کسی که متوجه این خلا بود و اجازه نداد این میراث از دست برود آن عالم مجاهد بود.

عضو جامعه مدرسین ادامه داد: مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی در زمانی که هیچ مرجع و عالمی هزینه ای را برای خرید کتاب قرار نمی داد، نسبت به این امر همت داشت و این مساله را نباید ساده فرض کرد.

وی کتابخانه حضرت آیت الله مرعشی نجفی را از بهترین کتابخانه ها ارزیابی و تصریح کرد: فرزند ایشان اهتمام خاصی نسبت به تاسیس و توسعه این کتابخانه داشته است و باید از ایشان قدردانی کنیم.

آیت الله استادی، نشر معارف اهل بیت(ع) را رسالتی مهم بر دوش حوزویان دانست و گفت: آثار باید به خوبی نقد، بررسی، ارزیابی و به زبان های مختلف دنیا منتشر شود و در اختیار جهانیان و مراکز علمی قرار گیرد و در این راستا رسانه ها نقش مؤثری دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خواستار تسریع در روند فهرست نویسی آثار و کتب موجود در کتابخانه حضرت آیت الله مرعشی نجفی شد و گفت: باید هرچه سریعتر آثار فهرست نشده این کتابخانه فهرست نویسی شود.

آیت الله استادی توسعه کتابخانه حضرت آیت الله مرعشی نجفی را ضروری دانست و ابراز داشت: با توجه به وعده رییس جمهور در این زمینه امیدواریم اقدامات لازم نیز در این راستا انجام شود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات